آذوح: همزمان با اوج گرفتن مبارزات برای آزادسازی اراضی اشغال شده ی آذربایجان، رژیم ایران نیز بر حمایتهای حود از ارمنستان افزوده و با ارسال سلاح و مهمات در صدد جلوگیری از پیشرفت قوای آزادی بخش آزربایجان است.

به این دلیل در روزهای گذشته بیانیه هایی توسط فعالین ملی منتشر شده و مردم را به حضور در خیابانها فراخواند.

امروز و در پاسخ به این فراخوانها هزاران نفر در شهرهای مختلف به خیابانها آمده و در برخی شهرها توانستند تجمعات اعتراضی را به راه اندازند. حجم خضور نیروهای امنیتی و یگان ویژه در بسیاری از شهرهای آزربایجان جنوبی به حدی بوده که بسیاری از حاضرین شرایط را به حکومت نظامی تشبیه کرده اند.

با این حال مردم غیور آزربایجان با رشادت این سد امنیتی را نیز شکسته و در شهرهایی همچون تبریز، اورمو و... تجمعات اعتراضی را بر پا کردند.

برای دیدن ویدیوهایی از این اعتراضات می توانید از لینک زیر و یا برای مشاهده ی مجموعه ی کاملتر به صفحه اینستاگرام آذوح مراجعه نمایید:

https://youtu.be/wfxfPeYBD-4

 

 

 

 

گفتنی است همزمان با انتشار فراخوانها و همچنین در جریان تظاهرات ماموران امنیتی تعداد زیادی از فعالین ملی و مردم عادی را بازداشت و به مکانهای نامعلومی منتقل کرده اند. در تبریز ماموران امنیتی همراه با ضرب و شتم مردم، در برخی موارد از شلیک گلوله های پلاستیکی برای متفرق کردن معترضین استفاده کرده اند.

اسامی برخی از دستگیرشدگان به این شرح می باشد:

تبریز: سارا طوری، ابراهیم فرج زاده، رضا زارعی، حسین امیرهجری، رسول رضوی، اکبر مهاجری، حسین محمدیان، حسین حجری،

رشت: ابراهیم گنجی،

سولدوز: عیسی یگانه، علی حاجی محمدی، ناصر احمدی، محرم کریمی،

موغان: رضا سیدنوری،

خییاو: آیدین ذاکری، عفت نیک بخت،

در روزهای گذشته نیز تعداد دیگری از فعالین ملی احضار و بازداشت شده بودند. همچنین هویت یکی دیگر از دستگیرشدگان اعتراضات روز دهم مهر در اورمیه مشخص گردیده است. دکتر حسنیه انتخابی در پی حضور در این اعتراضات با حمله ی وحشیانه نیروهای امنیتی دستگیر شده و نهایتا پس از بازجوییهای فراوان با وثیقه آزاد گردیده است.