ملت تـورک آزربایـجان

فعالـین حـرکت ملی

همان گونه که مستحضر هستید، کشور دوست و برادر ترکیه مدتهاست درگیر مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و در راس آن گروه تروریستی پ‌ک‌ک می‌باشد. متاسفانه در هفته‌های اخیر حمایت‌های دولت‌های روسیه و ایران از حملات رژیم جنایتکار و نامشروع اسد به غیرنظامیان در منطقه ادلب مزید بر علت شده و ترکیه مجبور شده است هم برای حفظ جان مردم غیر نظامی و هم حفظ امنیت مرزها و شهروندان خود با عناصر رژیم اسد نیز درگیر شود. متاسفانه در یکی از آخرین حملات رژیم اسد به نظامیان ترکیه ۳۳ نظامی ترکیه شهید شدند که طبعا ملت تورک آزربایجان نیز همراه با ملت برادر ترکیه متاثر و سوگوار شد.

تحولات خونین سوریه نه تنها امنیت و آرامش ترکیه را تهدید می‌کند و ملت تورک آزربایجان می بایست رسم برادری خود را در این خصوص به جای آورد بلکه، خواسته و یا ناخواسته با سرنوشت و تمامیت ارضی آزربایجان جنوبی در ارتباط می‌باشد.

منطقه اشغالی قاراباغ، سواحل استراتژیک خزر و منطقه حساس غرب آزربایجان از نقاطی هستند که حلقه وار با تحولات سیاسی و میدانی منطقه به هم وصل می‌باشند.

مبارزات ضد تروریستی ارتش ترکیه در منطقه و فعالیت های بشردوستانه جمهوری ترکیه در سوریه و شمال عراق نقطه عطفی در تاریخ منطقه می‌باشد که در تاریخ ملل تحت ستم خصوصا ملت تورک در آزربایجان جنوبی و اراضی اشغالی قاراباغ و جلوگیری از رشد گروه‌های تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی در غرب آزربایجان تاثیر فراوانی خواهد داشت.

ما به عنوان پلتفرم همکاری سازمان‌های سیاسی آزربایجان با تسلیت به کشور برادر ترکیه، حمایت قاطع خود را از مبارزات ضد تروریستی ارتش و فعالیت های بشردوستانه جمهوری ترکیه را اعلام کرده و حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه های تروریستی فعال در منطقه را به شدت محکوم می‌کنیم.

این پلتفرم اعلام می‌دارد جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه‌های تروریستی در حال ساختن محور شرارت در غرب آزربایجان می‌باشد که تجربه تلخ و خونینی را برای ملت آزربایجان رقم خواهد زد.

در پایان با طلب رحمت و مغفرت برای شهدای سرافراز ارتش ترکیه در نبرد با نیروهای تروریستی برای خانواده آن شهیدان و جمیع افراد ملت بزرگ تورک از خدای متعال صبر مسئلت داریم.

پلتفرم همکاری سازمان های سیاسی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

۱۰ اسفند