هشدار، هشدار هشدار: چون زمان زیادی برای تحلیل نوشتن نداریم و دیگر وقتی برای پرداختن به اتفاقات «آبان طلایی برای ملت تورک آزربایجان» را ندارم، سریع به اصل مطلب می پردازم: بهوش، بهوش بهوش، زمان زمان زمانِ بسیار بسیار بسیار حساسی است برای ما انسانهای حق طلب و آزادیخواه ملت تورک آزربایجان و کل ایران و ممکن است رژیم اینترنت را قطع کند پس از فعالان حرکت ملی هر کدام که این یادداشت را می خواند، خواهشمندم سریع آن را در اپلیکیشنهای مختلف بارگذاری کند یا کپی پیست کند و در اختیار کل ملت تورک آزربایجان قرار دهد.

مژده، مژده، مژده به ملت تورک آزربایجان و کل ایران که اینک، وقت رهایی از اشغال و استعمار و استثمار فاشیسم فارس فرارسیده است. فقط اندکی هوشیاری لازم است: مخصوصا در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین علاوه بر تبریز و اورمو و اردبیل و زنگان و همدان، تورکها همدیگر را پیدا و انسانهای ملت تورک را از نظر شعور ملی تورکی و آزربایجانی بیدار و آماده کنند و ملتچیهای تورک آزربایجان کار مقدس آزادسازی و استقلال آزربایجان را شروع کنند:

ما به خوبی می دانیم که اولین تظاهرات بزرگ ضدنژادپرستی فارسی- ایرانی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران توسط ملت تورک آزربایجان در 15 فروردین سال 1374 در استان و شهر تهران و سرکوب خونین آن توسط حاکمیت ضد تورک انجام شده است. ملت تورک آزربایجان ساکن در اسلامشهر و تهران، فرزندان شهید خود را هرگز فراموش نکرده اند و بنابراین هشدار اکید می دهم که ما نیز ملت تورک خود را در تهران و اسلامشهر فراموش نکنیم. از هر 10 نفر انسان تورک آزربایجانی در اسلامشهر بی شک 9 نفرشان ملتچی آزربایجانی خواستار استقلال آزربایجان هستند. انسانهای ملت تورک خود را هرگز در مقابل فاشیسم فارس تنها نگذاریم.  

آری، انسانهای ملت تورک آزربایجان، یعنی انسانهای تورک غیور و ملتچی محروم و از جان گذشتۀ ظلم ستیز و ضدنژادپرستی فارس حاکم بر ایران ساکن در جنوب تهران و شهرستانهای اطراف آن، اکبرآباد، اسلام‌شهر، رباط ‌‌کریم، سلطان‌آباد، صالح‌آباد بودند که اولین قیام شکوهمند و تظاهرات تاریخی و بزرگ و خونین را علیه حاکمیت نژادپرست و ضد تورک جمهوری اسلامی ایران در تهران انجام دادند. این انسانهای ظلم ستیز و حق طلب ملت تورک آزربایجان هنگام یورش و حرکت شجاعانه و متهورانۀ معترضان غیور ملت تورک برای ورود به تهران، در منطقۀ چهاردانگۀ تهران در 15 فروردین 1374 هـ.ش./ 4 آوریل 1995م. توسط سپاه پاسداران (بخوانید پارسداران) جنایتکار و نیروهای ویژۀ رژیم، این مردم غیور بی سلاح و بی دفاع تورک آزربایجان، به جرم شرکت در یک تظاهرات بی سلاح مسالمت آمیز زیر آتش سنگین هلی‌کوپترهای توپدار و شلیک مستقیم تیرهای جنگی نیروهای ویژۀ جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند، در نتیجه صدها نفر از انسانهای بی دفاع و غیور ملت تورک آزربایجان ساکن در جنوب شهر تهران، در سکوت رسانه های مدعی حقوق بشر صلیبی غربی و بایکوت خبری مغرضانۀ کل دنیا شهید و مجروح شدند، به طوری که در جوبهای خیابانهای اکبرآباد، اسلام‌شهر، رباط ‌‌کریم، سلطان‌آباد، صالح‌آباد و چهاردانگه به جای آب، خون جاری شد و در میان شهدا کودکان خردسال ۸ تا ۱۲ سالۀ تورک دیده می‌شدند. ملت تورک ما فراموش نکرده اند و نبخشیده اند. مگر می توان این جنایات را بخشود؟ پس همه با هم فاشیستها را در لانه اصلیشان خفت می کنیم. اگر غافلگیر نکنیم مثل همیشه تاریخ سیاه صد و پنجاه ساله فرصت تجدید قوا و لشکرکشی به تبریز پیدا می کند و در این صورت پیروزی بی پیروزی قتل عام می شویم. تمام. پس پیشگیری کنیم: هم نفراتش را داریم و هم تجربه اش را هم برنامه اش را.

اکنون ملت تورک آزربایجان در تهران و اسلامشهر و کرج قیام کرده اند. برای پیروزی قاطع بر فاشیسم فارس سمت و سوی شعارهای ملت تورک در تهران و اسلامشهر و کرج را به شعارهای ملی تورکی آزربایجانی تغییر دهیم. هیچ تورکی حق ندارد به زبان استعماری فارسی شعار ضد رژیم بدهد. ملتچیهای تورک آزربایجانی و غیرآزربایجانی ساکن در تهران، کرج، قزوین، اسلامشهر و کل استانهای تهران، البرز، قوم اکنون وقت قیام همگانی است. قیام برای خفت کردن فاشیستهای راسیست ضد تورک و ضد آزربایجان فارس در لانه شان: تهران. با توجه به واقعیت کثرت مطلق انسانهای تورک آزربایجان در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین اگر ملتچیهای تورک آزربایجان خوب و قاطع و با برنامه عمل کنند، بی شک پیروزی با ماست. ایران هزار سال سرزمین تورکها بوده و هنوز هم بعد از 100 سال اشغال و استعمار فاشیسم راسیست فارس (پهلوی و جمهوری اسلامی ایران) هنوز سرزمین تورکهای آزربایجانی و غیرآزربایجانی است. هشدار به کل انسانهای ملت تورک آزربایجان:

اگر فقط بتوانیم در این روزها، در این روزهای طلایی در این روزهایی که دیگر هرگز به دست نخواهیم آورد انسانهای ملت تورک خودمان را در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین از نظر شعور ملی تورکی و آزربایجانی بیدار کنیم و به راه بیندازیم و درست هدایت کنیم، بی شک پیروزی با ما انسانهای ملت تورک خواهدبود. ملتچیهای تورک آزربایجان هر چه سی دی و اعلامیه و کتاب و مقاله غیره دارند اکنون زمان طلایی پخش شبانه روزی آن در میان ملت تورک آزربایجان ساکن در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین است. بجنبید. فاشیستهای فارس از خیلی وقت پیش دست به کار شده اند: متشکل شویم تشکیلات تشکیلات تشکیلات: حتی اگر تشکیلاتهایمان قومی طایفه ای، محله ای و کوچک باشد: تشکیلات لازم است. اگر مرکز ایران (تهران) را به دست بگیریم، پیروزی ما بر فاشیسم راسیست فارس حتمی است.

از همین الان ملتچیهای تورک ساکن در تبریز، اردبیل، زنگان، اورمو به تهران و اسلامشهر سرازیر شوند و در خانه فامیلهایشان بیتوته کنند وقت بیدارکردن گسترده انسانهای ملت تورک و آماده کردنشان برای آزادی و استقلال آزربایجان هم اکنون است. هر چه در دست داریم، سی دی، کلیپ، کتاب، مقاله، مدرکف سند: اکنون وقت ان است که همه را در تهران و اسلامشهر و کرج و قوم و مرکزی پخش و انسانهای ملت تورک خودمان را بیدار و برای آزادی از اشغال و استعمار فاشیسم فارس آماده کنیم. کار رژیم تمام است: تکرار و تاکید می کنیم کار این رژیم جنایتکار ضد تورک تمام است: نگذاریم که فاشیستهای راسیت فارس ابتکار عمل را به دست بگیرند و بعد از سقوط این رژیم قدرت را دوباره قبظه کنند و فرصت لشکرکشی به تبریز بیابند. این بار باید اشتباه تاریخی خود را تکرار کنیم: تهران باید یکسره به زبان تورکی، زبان آزادی و دموکراسی و انسانیت حرف بزند؛ شعار دهد و به پیروزی برسد. با تلاشی همه جانبه و با بمباردمان تبلیغاتی در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین همه انسانهای ملت تورک را تشویق و ترغیب کنیم که به زبان مادری حرف بزنند؛ شعار بدهند و مردم را بر ای آزادی هدایت کنند. با توجه به کثرت تعداد انسانهایمان این حق ماست که ایران را در دست بگیریم. بعد از آن اعلام استقلال آزربایجان جنوبی و کل یوردهای تورک امری بسیار آسان است. تهران، تهران، و باز هم می گوییم: تهران. تهران همان تورانی است که آقامحمدخان تورک بنا کرد. تهران را فراموش نکنیم. در روزها، ماهها و سالهای آینده، هر ملتی که تهران را در دست گرفت پیروزی با اوست.

بهوش که این بحران بحرانی نیست که رژیم جنایتکار و ضد بشری جمهوری اسلامی ایران بتواند از آن جان سالم به در ببرد برای همین به دست گرفتن تهران مساوی است با آزادی ملت تورک و کل ملتهای غیرفارس از اشغال و استعمار فاشیسم فارس. پس به تک تک انسانهای ملت تورک هشدار می دهم اگر یک بار دیگر تهران را از دست بدهیم، باخته ایم. ستارخان و باقرخان باختند چون تهران را در دست گرفته بودند ول کردند و به تبریز پناه بردند؛ خیابانی شکست خورد چون از تهران غافل شد؛ پیشه وری شکست خورد چون به جای حمله به تهران و سرکوب فاشیسم فارس وقت خود را به «مذاکره» با فاشیستهایی چون قوام تلف کرد و زمانی که 70 هزار فدایی مسلح داشت، فاشیسم را در لانه اش خفت نکرد؛ خلق مسلمان شکست خورد چون محلی گرایی داشت و فقط به تبریز پرداخت و تهران را فراموش کرد. اکنون ما ملتچیهای ملت تورک آزربایجان با تجربه تاریخی طلایی که داریم فریاد می زنیم: با تلفن، با اینترنت، با هرچه که در دسترسمان است، فامیلهای خودمان را در تهران و اسلامشهر و کرج و قزوین و قوم و مرکزی آگاه و مسلح به شعور تورکی و آزربایجانی کنیم: پیروزی ما در این صورت تضمین شده است.

بهوش باشیم و این حرفها را جدی بگیریم: هیچ قدرتی نمی تواند تبریز و اردبیل و اورمو و زنگان و همدان و قزوین را از ما ملت تورک آزربایجان بگیرد، اگر در تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین و مرکزی خوب و قاطع و موثر عمل کنیم.

به خاطر داشته باشیم آنچه پیروزی ما را قطعی تر می کند، داشتن اطلاعات، اطلاعات، اطلاعات دقیق و بسیار گسترده از نیروهای خودمان و دشمنانمان است. همه انسانهای ملت تورک در همه شهرهای آزربایجان جنوبی تبریز، اردبیل، اورمو، زنگان، همدان، مخصوصا مخصوصا و مخصوصا در تهران و کرج و قزوین و قوم و مرکزی باید بفهمند و بدانند پیروزی قطعی ما بر فاشیسم راسیست ضد تورک و ضد آزربایجان اشغالگر و استعمارگر فارس، فقط و فقط و فقط زمانی قطعی و تضمین است که بانک اطلاعاتی بسیار بسیار بسیار دقیقی از موقعیت، افکار، نقشه ها، نفرات و تشکلهای دشمن (فاشیستهای فارس) داشته باشیم. پس انسانهای ملتچی ملت تورک آزربایجان با هشیاری مخصوصا در تهران و کرج و قزوین و قوم و مرکزی به تشکیلاتهای فارسها نفوذ کنند و برای گول زدن فاشیستهای فارس خودشان را فاشیست دوآتشه ضد تورک و ضد آزربایجان و ضد تورکیه جا بزنند. ما باید با استراتژی موثر اسب تروا دشمن را از درون منفجر کنیم. پس اطلاعات دقیق از پانفارسها و مانقورتها پیروزی ملت ما را تضمین می کند. به خاطر داشته باشیم اگر به تبریز و اردبیل و اورمو و زنگان قناعت کنیم و از تهران، اسلامشهر، کرج، قوم، قزوین، همدان و دیگر شهرهای تورک نشین و عمدتا تورک نشین کل ایران غافل شویم، پیروزی بی پیروزی. به خاطر این که دوست داریم پیاممان حتما خوانده و عمل شود، درهمین جا ختم می کنیم.

بهوش بهوش بهوش آزربایجان راه آزادی ملتمان از اشغال لانه فاشیستهای فارس، تهران می گذرد.

اگر در تهران و کرج و قزوین و قوم و مرکزی «درست» عمل کنیم پیروزی به راحتی ممکن است وگرنه با هزینه های هنگفت پیروز خواهیم شد.

اوجالان ساوالان- 25 آبان ماه 1398- 16 نوامبر 2019- 18 ربیع الاول 1441