بارها و بارها و بارها نوشته ایم و افشاگری و روشنگری و بیدارسازی کرده ایم که فاشیسم راسیست پانفارس ضدتورک، ضد عرب و ضدانسان جمهوری اسلامی ایران در جنایات علنی و آشکارش در حق ملل غیرفارس ایران، مخصوصا دو ملت بزرگ و تاریخساز تورک و عرب هیچ وقت تنها نیست، بلکه کل مدیای فارسی زبان، چه تلویزیونها و رادیوهای ماهوراه ای مثل صدای آمریکا Voa Tv Persian، بی بی سی فارسی BBC Persian، «دیدگاه» Didgah Tv، اندیشه Andishe Tv، کانال جدید Kananl Jadid، پارس Pars Tv، ایران اینترنشنال Iran International ، ایران فردا IRAN-E-FARDA، رادیو فردا Radio Farda، من و تو Manoto Tv، ایران آریایی، تلویزیون رها، سیمای آزادی (تلویزیون مجاهدین خلق ایران)، کانال 1 و غیره و البته سایتهای اینترنتی این تلویزیونهای ضدتورک نژادپرست کوردپرست پانفارس باشند و چه سایتهای اینترنتی مثل دویچه وله و غیره و چه کانالهای تلگرامی آمد نیوز ، همواره و همیشه در این مورد، یعنی سرکوب وحشیانه و خونین انسانهای مبارز ملتهای تورک و عرب نه تنها موافق جمهوری اسلامی هستند، بلکه بدتر و خائن تر و رذل تر از جمهوری اسلامی ایران، در سانسور و بلکه بایکوت کامل خبری و اطلاعاتی شرکت می کنند. برای این تلویزیونها، سایتها و کانالهای تلگرامی خبرهای مربوط به رامین حسین پناهی، کورد تروریست عضو کومله که به صورت مسلحانه به مرزبانان تورک آزربایجانی ایران حمله کرده و عکسهای او که تا به دندان مسلح است در کانالهای تلگرامی حرکت ملی آزربایجان موجود است، به کار صلیبی تورک کشی در غرب آزربایجان پرداخته و مسلحانه دستگیر شده است، از خبرهای مربوط به مبارزان حرکت غیرمسلحانۀ مسالمت آمیز ملی آزربایجان که با دست خالی و با سلاح حق خواهی مسالمت آمیز با فاشیسم راسیست فارس حاکم بر ایران مبارزه می کنند، و در تیرماه امسال نزدیک به صد نفر به صورت سیستماتیک و برنامه ریزی شده، توسط فاشیسم راسیست مذهبی فارس پرست ضدتورک جمهوری اسلامی ایران، تهدید جانی، دستگیر، شکنجه، زندانی می شوند و هر از گاهی سر به نیست می شوند، بسیار مهم تر است؛ چون استعمار مغرض ضدتورک صلیبی غرب و نوکر حلقه به گوشش فاشیسم راسیست فارس و تروریسم فاشیست کورد، اساساً و ذاتاً با انسان تورک و موجودیت انسان تورک در ایران اهریمن زده مخالفند و در پی نسل کشی همۀ تورکهای ایران چه آزربایجانی و چه غیرآزربایجانی و اشغال خاک مقدس ملت تورک، آزربایجان جنوبی و کل یوردهای تورک دیگر و دادن آن به تروریستهای کورد و فاشیستهای تروریست پرور فارس و غیره هستند؛ به طوری که انسان به راحتی درمی یابد که در برخی مواقع جمهوری اسلامی ایران با همۀ شرارتها و خباثتها و جنایتها و خیانتهایش، هیچ فرقی با اوپوزیسیون قلابی «فارس- کورد- ارمنی- مانقورد»ش که در ظاهر با آن مخالفند، ندارد و این سخت جالب توجه است.

به ضرس قاطع و با کمال اطیمنان و با وثوق صد در صدی اعلام می کنیم که اگر خدای ناکرده حاکمیت به دست همین اوپوزیسیون قلابی، یعنی اتحادیه شوم و نامقدس صلیبی « فارس- کورد- ارمنی- مانقورد» بیفتد در کشتن و نابود کردن تک تک فعالان ملی تورک آزربایجانی و غیرآزربایجانی، بلکه میلیونها تورک و عرب حق طلب در کل ایران حتی لحظه ای تأمل و توقف نمی کند. این هشداری بس مهم است به برخی از تورکان غافل که در تهران و کرج و برخی شهرهای بزرگ تورک نشین دیگر از زور فقر و گرسنگی و بدبختی و حاشیه نشینی و بیکاری و استیصال برای صدمین بار، به وسوسه و دمدمۀ شیاطین اتحادیۀ نامقدس صلیبی «فارس- کورد- ارمنی- مانقورد» می خوابند و از شدت گرسنگی و فقر و استیصال در پی حفظ تمامیت ارضی ایران اشغالگر وطنمان آزربایجان و به قدرت رسیدن رضا پالانی در ایران بعد از فروپاشی جمهوری شیطانی ایران هستند. فاشیسم راسیست فارس و فاشیسم تروریست کورد و فاشیسم تروریست ارمنی چه می داند دموکراسی چیست؟ حقوق بشر چیست؟ الفبا و «الف» دموکراسی با قبول موجودیت و هویت و هستی همدیگر آغاز می شود و هنوز که هنوز است ما چهل میلیون انسان تورک را در ایران به عنوان «انسان تورک» نمی شناسند و مرکز ثقل افکار و گفتارشان این است: «یا آذری شو یا بمیر»! و آذری یعنی مانقورد ضد تورک و فارس پرست و ارمنی پرست و کوردپرست. وقتی موجودیت و هستی و زبان مادری طبیعی و خدادادی مرا قبول ندارند و در پی تبدیل من به هیولایی بی هویت، مهیب و خودستیز و خویشتن ستیز به نام مانقورد هستند، دموکراسی و سکولاریسم و این حرفهای ابله فریب یک دروغ شیطانی است و بس.

من بارها نوشته ام و باز هم می نویسم که ما، مبارزان راه آزادی و استقلال ملت تورک آزربایجان جنوبی و کل ایران، یعنی ما فعالان حرکت ملی ملت تورک در آزربایجان جنوبی و کل ایران با ریاکارترین، مکارترین، هزارچهره ترین، نمک به حرام ترین، چاپلوس ترین، نان به نرخ روزخور ترین، فرصت طلب ترین، عقده ای ترین، کینه ای ترین، مغرض ترین، خطرناکترین، رذل ترین، منافق ترین، مزورترین، دروغگوترین، شیادترین، خائن ترین، خبیث ترین، جانی ترین، بی غیرت ترین، وقیح ترین، بی شرم ترین، متملق ترین، پلیدترین، ضد تورک ترین، ضد عرب ترین و ضد انسان ترین نوع نژادپرستی زندۀ جهان سر و کار داریم: نژادپرستی ایرانی یا پان ایرانیسم و یا به عبارت دقیق تر با پان فارسیسم. از جملۀ سیاستهای مزورانه، خبیثانه و خانئانۀ فاشیسم راسیست فارس، چه در قالب و لباس ملا- سیدهای جمهوری اسلامی ایران و چه در قالب و لباس اوپوزیسیون سلطنت طلب و رضا پالانی پرست آن و چه در قالب و لباس اوپوزیسیون کمونیست آن، جانبداری همه جانبه و بی شائبه و بی محابا از تروریستهای کورد و ارمنی و دشمنی و کینۀ نژادپرستانه با انسانهای بی گناه و مظلوم تورک است و تاریخ به کرات و به کرات و به کرات به ما مبارزان راه آزادی ملت تورک از چنگال فاشیسم راسیست فارس ثابت کرده است که مانقوردهای ضد تورک خیلی خیلی خیلی بی رحم تر و خائن تر و جانی تر و خبیث تر از خود پانفارسها و کوردها و ارمنیها به منافع ملی ملت تورک آزربایجان خیانت کرده و در صورت مسلح شدن، مبارزان ملت تورک را بی محابا شهید کرده اند. از این رو ما فعالان ملی حرکت ملی ملت تورک آزربایجان و کل ایران باید حواسمان شش دانگ به خائنان پلید ضدتورک مانقورد خودمان باشد. این هجمه و هجوم به مبارزان راه آزادی ملت تورک توسط مانقوردها همه جانبه و به هر بهانه ای است: گروهی به بهانۀ طرفداری به طرفداری از ملا- سیدهای مفعول سیاسی پانفارس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مذهب سیاسی کثیف و جعلی تشیع شعوبی ضدتورک و ضد عرب و ضد انسان مجوسی فارسی، گروهی به بهانۀ دفاع از تمامیت ارضی ایران فارس زدۀ اهریمن خورده، گروهی به طرفداری از رضا پالانی و پهلویسم و سلطنت طلبی، گروهی به بهانۀ کمونیسم و کارگر و حقوق کارگر تورک ستیزی و کورپرستی می کنند و گروههای دیگر بهانه های رنگارنگ و ایدئولوژیک دیگر دارند؛ که همان طور که بارها نوشته و تحلیل کرده ام، همۀ اینها «پوست گردن شتر مانقورتسازی» هستند که رنگ وارنگ و از همه رنگ هستند و بر سر مانقوردهای ضدتورک به شدت چسبیده اند.  

بارها و بارها و بارها گفته ام ما فعالان حرکت ملی آزربایجان بیش و پیش از همۀ این حضرات کمونیست مدعی آزربایجان، هم کارگرزاده معلم زاده و بدبخت زاده و غربتی زاده و در به در زاده ایم و هم طرفدار حقوق اساسی بشری کارگر و معلم و همۀ زحمتکشان حقیقی اجتماع. بدون هیچ شک و شبهه ای به عیان می گویم و بلکه فریاد می زنم که بی شک در حاکمیت آیندۀ آزربایجان جنوبی مستقل و آزاد، که من به خاطرش قلم می زنم و می کوشم، بالاترین حقوق و دستمزد متعلق به کارگر و معلم خواهدبود؛ چون اساساً مملکت و انسانهای مملکت را این دو قشر مقدس زحمتکش و متخصص و باسواد می سازند و به ترقی و توسعه و پیشرفت می رسانند؛ ما اینها را بهتر از فاشیستهای راسیست فارس که به بازار و ثروتمندان بی شرف ضدانسان و ملا- سیدهای ضدبشر خودفروش و شرف فروش پانفارس و مانقورد متکی هستند، می دانیم و لزومی به تکرار و تأکید بر آن نیست. آیندۀ آزربایجان این را برای همۀ جهان ثابت خواهدکرد.

اما درد ملت تورک آزربایجان در این استعمار سیاه پانفارسیسم مذهبی در ایران امروز «درد کار و دستمزد پایین کارگر و معلم» نیست؛ نه آقایان و خانمهای فاشیست راسیست پانفارس چپی و راستی، نه، درد انسان تورک درد «کار» نیست، بلکه درد «بیکاری» است؛ تکرار و تأکید می کنم: بیکاری، بیکاری، بیکاری، بیکاری، بیکاری، بیکاری، بیکاری... با زهم می گویم: بیکاری! فهمیدید؟! شما که در کانالهای تلویزیونی مثل کانال جدید با تروریستهای قدیمی کورد که دستشان تا آرنج به خون انسانهای مظلوم تورک در سولدوز آغشته است می نشینید و دم از حقوق کارگران می زنید و طوری نشان می دهید که در ایران فقط انسان کورد کولبر و کارگر و بدبخت است و انسان تورک و انسان عرب و انسان بلوچ هیچ مشکلی ندارد، باید یک بار برای همیشه بفهمید و خوب هم بفهیمد که با تبلیغات کوردپرستانه و ردیف کردن تروریستهای رنگارنگ کورد در برنامه هایتان هرگز و هرگز و هرگز انسان تورک را که زیر ستم نژادپرستی ضدبشری فارس است و درد و رنج تبعیض نژادی و بیکاری تحمیلی و سیتسماتیک و فقر و فساد و فحشا و غربت و در به دری تحمیل شدۀ حاکمیت فاشیسم راسیست فارس در سدۀ اخیر و مخصوصا در چهل سال سیاه حاکمیت ملا-سیدهای فاشیست راسیست پانفارس جمهوری شیطانی ایران را نسبت به خودش با تمام گوشت و پوست و استخوان و مغز استخوانش با تمام سلولهای بدنش و با تمام ذره های روح و روانش «حس» می کند، نمی توانید گول بزنید.

درد انسان تورک آزربایجانی و غیرآزربایجانی این است: کثرت جمعیت انسانهای ملت تورک نسبت به دیگر ملل ایران، بیکاری میلیونها انسان جوان تحصیل کردۀ تورک که حاکمیت به زور به تبریز و اردبیل و موغان و اورمو و زنگان و همدان و غیره تحمیل کرده است و با وجود این که ثروتهای ملی ملت تورک آزربایجان و کل ایران را، مثل معادن مس و طلا و تمامی معادن روزمینی و زیرزمینی و همچنین «آب» ملت تورک را به نفع قوم عزیزدردانۀ فارس در اصفهان و یزد و کرمان و غیره بی محابا غارت و تالان می کند، نمی خواهد از ثروتهای ملی حتی به اندازۀ قوت لایموت و بخور و نمیر نصیب انسان تورک آزربایجانی شود و این بیکاری، فقر و بی پولی می آورد؛ فساد می آورد؛ فحشا می آورد؛ خودکشی و خودسوزی و خانواده سوزی و زن سوزی و بچه سوزی می آورد. اینها دردهای ما سی و پنج میلیون تورک آزربایجان و چهل و سه میلیون تورک ایران است که به طور کامل در استعمار و استثمار سیاه و ضدبشری فاشیسم راسیست فارس حاکم در سدۀ اخیر قرار داریم؛ حالا شما کمونیستهای حزب کمونیست کارگری و کمونیست فاشیستهای پانفارس ضدتورک و ضدعرب و ضدانسان مثل کوروش عرفانی و کامران مهرپور و رامین کامران و محسن ابراهیمی و غیره بیایید از تمامیت ارضی ایران اهریمن زده حرف بزنید و مدام بگویید: «ملتهای ایران یعنی چه؟! ما یک ملت هستیم!». به راستی یک ملت هستیم؟ پس چرا تمام کارخانه ها و شرکت های مادر مولد باز و فعال در شهرهای فارس نشین اصفهان و کرمان و یزد و بندرعباس و بوشهر و مشهد و عسلویه و پارس جنوبی و امثالهم متمرکز است و تنها و تنها انسانهای قوم نورچشمی فارس از مزایای کار و اشتغال دسته جمعی و خانوادگی در یکی از هزاران هزار کارخانه و شرکت برخوردار و محظوظ می شوند؟ چرا مالیات احداث و بهره برداری از کارخانه و شرکت تولیدی در شهرهای آزربایجان 19 درصد و در شهرهای فارس نشین اصفهان، یزد، کرمان و غیره 2 درصد است؟ چرا فقط زبان نورچشمی پارسی در ایران رسمی است؟ چرا تاریخ جعلی فارس و هویت جعلی پارسی در ایران در مدارس و دانشگاهها و مدیای رسمی تدریس و تبلیغ می شود و چرا علیه تاریخ و هویت حقیقی ملت تورک و ملت عرب سیاه نمایی نژادپرستانۀ مغرضانه می شود؟ آقای کامران مهرپور مانقورد، خودت را به چه بهایی فروخته ای؟ جواب بده؟

علیرضا نوری زاده، این روباه مکار فاشیست راسیست کهنه کار و فراماسون فارس هم بیاید و به بهانۀ احترام تلویزیون ایران فردا به «قومیتهای ایرانی» در میان برنامه های پانفارسیستی مغرضانه اش، قسمتی هم به قوم نورچشمی فاشیسم راسیست فارس، یعنی قوم تروریست پرور کورد به نام «آژانس خبری موکریان» (مرکریان یعنی همان شهرها وروستاهای آزربایجان غربی اشغالی به دست تروریسم کورد) البته به زبان نورچشمی «کوردی» پخش کند و در آن جا به «گزارش حقوق بشری مناطق کردنشین ایران» و وضعیت کولبران کورد بپردازد و طوری تبلیغ مغرضانه کند که کوردها هیچ کدام تروریست نیستند، بلکه کولبران نازنین مظلوم بشردوستی هستند که توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران شهید می شوند! چشممان روشن در نظر فاشیستهای راسیست فارس چون عیلرضا نوری زاده و جمشید چالنگی و محمد نوری زاد فاشیست راسیست سلطنت طلب از یک سو و حمید تقوایی و محسن ابراهیمی و دیگر اصحاب فاشیست راسیست کمونیست فارس به ظاهر ضد سلطنت، خلاصه فاشیسم راسیست راست و چپ و با با هر عقیده و مرامی، فقط انسان کورد حق دارد که در کنار انسان فارس «حرف بزند» و فاشیسم راسیست فارس، متفق و متحد با هم چه فاشیسم راسیست شعوبی مجوسی آریایی پرست فارس پرست حاکم بر ایران (جمهوری اسلامی ایران) و چه فاشیسم راسیست سلطنت طلب و چه فاشیسم راسیست کمونیست فارس و چه فاشیستهای راسیست مکارتری که چهرۀ سیاه متعفن نژادپرست خود را در زیر نقاب و پردۀ نازک و توری «دموکراسی و سکولار دموکراسی و مهستان جنبش سکولار دموکراسی ایران» (؟) و امثال این شعارهای پوچ و پوک و توخالی زیبا اما سخت دروغ پنهان کرده اند، بعد از انسان فارس و کورد در ایران انسانی نیست و حق حرف زدن و حق خواهی و حقوق بشر خواهی ندارد. آهای مانقوردهایی که مدام از من ایراد می گیرید که «چرا می گویی ایران اهریمنی»؟ مگر اهریمنی نیست؟ مگر فاشیستهای راسیست فارس که ایران را ملک آبا و اجداد خود و ملک طلق خود می شمارند، اهریمنان ضدبشری نیستند که سرزمین مادری من آزربایجان را اشغال و ملت تورک مرا استعمار و تمامی ثروتهای روزمینی و زیرزمینی مرا غارت کرده اند و می کنند؟

من به این فاشیستها راسیست پانفارس از هر طیف و با هر لباس و شکل و شمایلی، با هر شعار و مانیفست و حقه بازی ای، آشکارا می گویم که عیب مدیا و رسانه این است که «جلوی چشم و گوش است» و در آن «همه چیز عیان است» و «آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است». ما متفکران حرکت ملی ملت تورک آزربایجان و کل ایران به «عمل» نگاه می کنیم نه به «حرف» و «ژست و ادا و اطوار». شما آقای محسن ابراهیمی که در برنامۀ «قوم پرستی در فاز فکاهی» در تلویزیون کمونیستی کانال جدید، مربوط به حزب کمونیست کارگری، حرکتهای ملی آزادیخواهانۀ ملل ایران مخصوصاً ملل تورک و عرب را تخطئه می کنی و دقیقاً و بی کم و کاست حرفهای نژادپرستان کمونیست پانفارس چون کوروش عرفانی و کامران مهرپور و نیز حرفهای راسیستهای فاشیست دست راستی پانفارس چون علیرضا میبدی و اسماعیل نوری علا را تکرار می کنی، باید بدانی که فعلاً و نقداً خودت و حزبت را در ویترین مسخره و فاز فکاهی و طنز انداخته ای. تو و رفقایت با شعارهای پوچ و پوک و توخالی حمایت از کار و کارگر، با ملی گرایی و استقلال طلبی ملل ایران مخالفی و می خواهی تمامیت ارضی ایران به کام فاشیسم راسیست فارس و قوم نورچشمی جعلی سیاسی کورد حفظ شود و بیکاری و بدبختی دمار از روزگار انسان تورک و عرب و بلوچ دربیاورند و میلیونها فارس نورچشمی در هزاران کارخانه مادر و شرکت در اصفهان و کرمان و یزد و مشهد و بوشهر و عسلویه و پارس جنوبی و غیره همراه با خانواده کار کنند و حقوق و مزایای چند میلیونی داشته باشند و جوانان لیسانس و فوق لیسانس و دکترای من تورک، دختر و پسر، با وجود این که سرزمین مادری شان دارای ثروتهای طبیعی و خدادادی وافر و بی پایانی هست، از زور بیکاری و فقر و بدبختی هزاران هزار، به فقر و فساد و بدبختی و اعتیاد و خودفروشی مبتلا شوند و میلیونها انسان تورک آوارۀ غربت شوند و سر آخر از درد و رنج و سیاه روزی حاصل از بیکاری و فقر و غربت و دوری از خانواده و وطن به خودکشی و خودسوزی و زن سوزی و بچه سوزی رو بیاورند و توقع داری حرفهای مکارانۀ تو را که لعابی از دفاع از حقوق کارگر و معلم روی آن می کشی، قبول کنیم؟ ما می دانیم چرا این حرفها را می زنی. تو این گونه چاپلوسی فاشیسم راسیست فارس را می کنی تا شاید در ایران کامل و دست نخوردۀ فارس خور شدۀ آینده «چیزی» هم به تو و رفقایت که به راستی و به معنی اخص کلمه آبروی کمونیسم را برده اید، بماسد. به راستی توقع داری وقتی که نصف فضای برنامه های تلویزیون حزب کمونیست کارگری در اختیار تروریستهای نر و مادۀ «کورد» قرار دارد و زبان کوردی تنها زبان رایج تلویزیونهای کمونیستی کانال جدید و دیدگاه بعد از زبان نورچشمی فارسی است همچنان که زبان دوم تلویزیون راستهای فاشیست راسیست فارس در تلویزیون ایران فردا هم است، توقع داری قسم حضرت عباس تو و همفکران چپی و راستی ات را با دیدن دم پرپشت خروس دزدی تان که از زیر بغلتان بیرون تراویده است، قبول کنیم؟

شما فاشیستهای راسیست فارس و فارس پرست چپی و راستی مکار را به اهورامزادا و لنین و استالین و مائو و چگوارا و قاسملو و شرف کندی و رضا پالانی و محمدرضا پالانی و کوروش و داریوش و شاپور و مصدق و همۀ خدایگان رنگ وارنگتان بس کنید دیگر این شیطنتهایتان را. عیب اساسی شما این است که حریف را دست کم گرفته اید. من اگرچه تلویزیون ندارم و افسوس که ندارم که اگر داشتم یک ماهه بساط همۀ شما را به کلی به هم می ریختم، مجموع شما به اندازۀ من، که یک مهرۀ کوچک از حرکت ملی ملت تورک در آزربایجان جنوبی و کل ایران هستم، سواد و آگاهی و دقت و نبوغ و صداقت، آری صداقت و ایمان ندارید و چون ناحق و منافق و ریاکار و سرتا پا و پا تا سر دروغ و حیله و پوچ و پوک و توخالی هستید، و چون «صداقت» ندارید و چون «صداقت» ندارید و چون «صداقت» ندارید، در برابر منطق استوار حق طلب و صادق همچو منی همیشه شکست، روسیاهی و رسوایی نصیبتان می شود.    

آری! من که تا کنون با این همه سواد و آگاهی و مطالعه و تجربه هر چه تحقیق و تدقیق کردم، سر آخر ندانستم که ارتباط کمونیسم و حق و حقوق کارگر با ضدیت با انسانهای ملت بیکار و مظلوم و دربه در و کارگر تورک آزربایجان و کل ایران و حرکت ملی ملت تورک آزربایجان و کل ایران و بالاخص با ما مبارزان راه آزادی آزربایجان از اشغال فاشیسم راسیست فارس چیست؟ چرا کوردها که اغلب کمونیست و چپ هستند همه با هم ملتچی دوآتشۀ کورد و همراه و همرزم با فاشیستهای راسیست راستی فارس، طرفدار اشغال خاک پاک آزربایجان و ضد تورکیه و ضد تورک به نفع قوم کورد هستند؛ ولی مانقوردهای ما مثل محسن ابراهیمی و کامران مهرپور و محمد آزادگر و رضا دقتی و محمد رضا شالگونی و غیره همه بالاتفاق کمونیست ضدتورک و ضد آزربایجان ذاتی و کوردپرست تشریف دارند؟ این سؤال مقدسی است. پاسخ دهید اگر می توانید.

برای آخرین بار به این افرادی که برخیهایشان، مثل محمد آزادگر، با مکاری بی نظیر وو بهانه قرار دادن «مهران بهاری» به کوبیدن حرکت ملی ملت تورک در آزربایجان جنوبی و کل ایران در سایت ایران گلوبال می پردازند، می گویم: تنها راه پذیرفته شدن شما به عنوان یک انسان تورک صادق و مبارز در میان ملت تورک آزربایجان و کل ایران این است که کمونیست تورک باشید و درست به مانند کمونیستهای کورد و فارس که از منافع دو قوم کورد و فارس جانانه و بی محابا دفاع می کنند، شما هم از منافع ملی ملت مظلوم تورک آزربایجان و کل ایران دفاع کنید؛ حرکت ملی ملت تورک آزربایجان هرگز و هرگز و هرگز با کمونیسم، یا هر مرام و عقیدۀ دیگری، هر چه باشد مخالف نیست، شما در آزربایجان جنوبی مستقل آینده و تمامی یوردهای تورک مستقل آینده می توانید آزادانه، حزب خودتان، مانیفست خودتان، تشکیلات خودتان، طرفداران خودتان و البته کرسیهای خودتان را در مجلس ملی ملت تورک آزربایجان داشته باشید، به شرطی که «به زبان مادری تورکی ملت تورک حرف بزنید و منافع ملی ملت تورک را مورد مدافعه قرار دهید»؛ نه این که کمونیسم و حق و حقوق کارگر و رنجبر را بهانه کنید و به ضدیت با انسانهای تورک و منافع ملی تورک و حقوق مسلم انسانهای تورک به نفع فاشیستهای راسیست فارس- کورد- ارمنی بپردازید. راستی علت ضدیت ما با رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی ایران نیز همین است، فاشیستهای راسیست پانفارس مذهب پارس- شیعه، ایدئولوژی و عقیدۀ مذهب تشیع شعوبی مجوسی فارسی را بهانه کرده و از پشت سنگر ریش و پشم و عمامه و عبا و قبا به تیراندازی به قلب ملت مظلوم تورک و عرب می پردازند. راستی شما این کار را از پشت سنگر کمونیسم نمی کنید؟

در ضمن محمد آزادگر عزیز، توصیۀ اکید می کنیم که دست از روباه بازی و مکاری آن هم برای ما مبارزان مجرب راه آزادی ملت تورک از چنگ فاشیسم راسیست فارس و کورد بردارید و «انسان» باشید. ما ملتچیهای تورک آزربایجان ممکن است در برخی موارد معدود، مثل عدم مرکزیت دادن به سرزمین آزربایجان به عنوان وطن مادری اصلی ملت تورک در کل ایران و عدم اولویت دادن به آزادی آزربایجان به عنوان وطن مادری عمده و استراتژیک ملت تورک در کل ایران نسبت به یوردهای دیگر تورک نشین با مهران بهاری ملتچی تورکچی، و مرام «تورک ائلی» او «زاویه» داشته باشیم، اما چرک لای ناخن مهران بهاری را به صدهزار مانقورت ضدتورک کوردپرست خائن و خبیث و جانی مثل تو، محمد آزادگر و همفکران کمونیست کوردپرستت نمی دهیم. دست از نفاق و تزویر و مکر و خیانت و خباثت و «مانقوردبازی» در پشت کلمات احمق فریبی چون «جنبش ملی دموکراتیک آذربایجان» بردارید. جنبش ملی آزربایجان همیشه دموکراتیک و مسالمت آمیز بوده و هست. شما اگر خیلی دموکرات هستید لطفا زحمت بکشید و مقدار متنابهی دموکراسی و روشهای دموکراتیک مبارزه به رفقای گشاد تنبان تروریست کورد خودتان یاد بدهید که چهل سال است که کوردستان و سینان دیز (سنندج جعلی) و مریوان و بانه و سقز و جوانرود و سر پل ذهاب را رها کرده اند و همه با هم متفقا در قالب گروههای تروریستی چون دمکرات و کومله و پژاک و پ کا کا و حدکا و کوفت و زهرمار به کار نامقدس و پانفارس پرسند و ارمنی پسند و صلیبی پسند تورک کشی سیستماتیک در خاک پاک آزربایجان غربی و روستاها و شهرهای سولدوز و ماکو و سلماس و اورمو و اوشنو و سویوق بولاق و بی کندی و ساری داش و خانا و امثالهم می پردازند. اگر به فکر حرکت ملی ملت تورک هستید به جای کوبیدن مهران بهاری، ملتچی تورکچی در سایت ایران گلوبال، بهتر است به رفقای گشاد تنبان همیشه در صحنۀ تروریستت بگویی که اگر صادق بودند و غرض و مرض نداشتند، چرا حرکتهای تروریستی مسلحانۀ توسعه طلبانه و اشغالگرانۀ خود را که نام «مقاومت ملت کورد در برابر جمهوری اسلامی ایران» بر آن گذاشته اند، فقط و فقط و فقط در روستاها و شهرهای آزربایجان غربی متمرکز کرده اند؟ اگر واقعاً انسان صادقی هستی و تورک هستی و شرف داری و رفیق باز مانقورد ضدتورک کوردپرست خطرناک نیستی، به جای عوام فریبی بگو چرا در چهل سال اخیر، یعنی زمان حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اثری از تظاهرات میلیونی شهری غیرمسلحانه مسالمت آمیز قوم کورد در چهل سال اخیر در شهر سینان دیز (سنندج جعلی)، یعنی مرکز قوم کورد ندیده ایم؟ چرا ما هیچ وقت شاهد نظاهرات میلیونی قوم نورچشمی کورد شما، یعنی رفقای گشادتنبانتان در مریوان و پاوه و جوانرود و غیره نبوده ایم؟ چرا ناسیونالیستهای فاشیست توسعه طلب و اشغالگر تا به دندان مسلح و بین المللی کوردی به بهانۀ مبارزه با جمهوری اسلامی ایران مبارزۀ خود را فقط در نوار مرزی آزربایجان جنوبی و تورکیه متمرکز کرده است و به کار صلیبی تورک کشی در روستاها و شهرهای آزربایجان غربی اشتغال دارد؟ آیا جنبش به اصطلاح مقاومت کورد، با تورک کشی آن هم فقط در آزربایجان غربی می خواهد با رژیم جمهوری اسلامی ایران مبارزه کند؟ این دیگر چه مبارزه ای است؟ مبارزه با فاشیسم فارس در خاک تورک؟! نه خاک کورد؟! آیا همین تورک کشی نقطۀ اشتراک فاشیستهای راسیست ضدتورک پانفارس جمهوری اسلامی ایران با فاشیستهای راسیست ضد تورک کورد نیست؟ آقای محمد آزادگر مانقورد، به جای توجیه جنایات عبدالرحمن قاسملو کورد که دستان کثیف جنایتکارش تا مرفق به خون نوزادن و زنان بی دفاع و غیر مسلح تورک آغشته به درک واصل شد، چرا به قول شما مبارزۀ مسلحانه و مقاومت این جنایتکار رذل پلید گشاد تنبان که نام مقاومت ملی دموکراتیک کورد بر آن گذاشته اید، و می نویسید که این تروریست خبیث قصد «اتحاد ملی تورک و کورد داشت» (لطفا کمی بخندید!)، چرا مبارزه مقدس کمونیستی دموکراتیکش را نه در سنندج و مریوان و پاوه و جوانرود، بلکه فقط و فقط و فقط به صورت «مسلحانه» و آن هم در روستاها و شهرهای آزربایجان غربی متمرکز و فعال کرده بود؟ و هنوز هم فعال فعال فعال است؟! لابد به دنبال اتحاد دو خلق کورد و تورک هستیند؟!

محمد آزادگر کمونیست مانقورد، فکر نکن که ملت آگاه تورک آزربایجان در 40 یا 30 یا 20 سال پیش به سر می برد که تو و همفکرانت بخواهید با رتوریک و چرب زبانی روباهانه و بازی با کلمات قشنگی چون دموکراسی، جنبش دموکراتیک و غیره به کوردپرستی، دفاع مطلق از تروریسم توسعه طلب اشغالگر ضدتورک کورد و ضدیت با آزادی و استقلال و منافع ملی ملت تورک آزربایجان بپردازید. کمونیسم در آزربایجان باید درد ملت تورک آزربایجان را داشته باشد و به زبان مادری ملت تورک حرف بزند و از منافع ملی و تمامیت ارضی آزربایجان دفاع کند؛ به غیر از این هیچ راهی و حتی کوره راهی ندارد. با مکاری و روباه بازی و بازی با کلمات قشنگ نمی توانید روح ملی ما مبارزان راه آزادی ملت تورک آزربایجان را به سخره بگیرید. تمام دنیا حرکت مسالمت آمیز دموکراتیک و مبتنی بر سکولاریسم و لائیسیته و حقوق بشر ما مبارزان تورک آزربایجان را در مقابل حرکت مسلحانۀ تروریستی- فاشیستی راسیستی و ضد دموکراسی و حقوق بشر دشمنان فارس و کورد و ارمنی مان می بیند و می شناسد. این به معنی آن نیست که تا ابد در مقابل کشته شدن فرزندان مظلوم سربازمان در غرب آزربایجان به دست تروریسم فاشیست راسیست کورد ساکت می نشینیم و دست به سلاح نمی بریم. این به معنی آن هم نیست که در مقابل شکنجه و زندانی و شهید شدن مبارزان تورک راه آزادی آزربایجان به دست فاتشیسم راسیست فارس جمهوری اسلامی ایران ساکت می نشینیم و دست به اسلحه نمی بریم. دفاع مسلحانه حق مسلم ماست و به زودی اگر فاشیسم راسیست تروریست اشغالگر فارس و فاشیست راسیست تروریست اشغالگر کورد به اشتباهاتش ادامه دهد، شاهد این قسمت از مبارزۀ ما هم خواهدبود.

     اوجالان ساوالان- سه شنبه 19 تیر 1397- 10 ژوئیه 2018- 26 شوال 1439