آذوح: بنا به اخبار رسیده از تبریز متاسفانه وضعیت جسمانی حسن آغا دمیرچی از عصر جمعه رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش آذوح حال عمومی ایشان در حالی وخیم گزارش شده که وی تا ظهر جمعه و پس از چندین عمل جراحی در وضعیتی مناسب و هشیاری پایدار قرار داشته است.

حسن آغا آذربایجان، فعال شناخته شده و از رهبران حرکت ملی آذربایجان جنوبی، 15 اردیبهشت سال جاری به دلیل عارضه ی قلبی به بیمارستان عالی نسب تبریز مراجعه می نماید. به تشخیص پزشکان و به علت بروز سکته ی خفیف قلبی وی بستری گردیده و آنژیوگرافی می شود. اما به دلیل ناموفق بودن عمل و جدی بودن خطر سکته ی مجدد، نهایتا تصمیم به انجام عمل قلب باز گرفته می شود.

در تاریخ 29 اردیبهشت عمل قلب با موفقیت انجام شده و ایشان به بخش آی سی یو منتقل می گردد اما ساعاتی بعد به دلیل خونریزی بار دیگر وی به اتاق عمل برده شده و پس از بیهوشی مورد عمل مجدد قرار می گیرد.

پس از انتقال دوباره به بخش آی سی یو و انتظار فراوان، روند هوشیاری حسن آغا دمیرچی با تاخیر فراوان همراه گردیده و پس از اصرار همراهان و فعالین ملی، ایشان مورد سی تی اسکن قرار گرفته و مشخص می گردد در حین عمل دوم، وی (به دلیلی نامعلوم) دچار خونریزی مغزی نیز گردیده است.

با این حال علیرغم تمامی مشکلات ایجاد شده، حال عمومی حسن آغا به تدریج بهتر گردیده و در طول هفته ی قبل پس از گذشت نزدیک به 10 روز از عمل، هوشیاری ایشان به سطح قابل توجهی افزایش یافت. عصر پنج شنبه به هنگام ملاقات تعدادی از اعضای خانواده با ایشان، وی حال مساعدی داشته و حتی در پاسخ به سوال "آیا ما را می شناسید؟" با حرکات چشم و دست جواب داده و از آگاهی و هوشیاری کامل برخوردار بوده اند. پزشکان نیز ضمن ابراز رضایت کامل از نتیجه ی عمل، از مرخص شدن ایشان در زمانی کوتاه خبر دادند.

به گزارش آذوح اما متاسفانه از عصر جمعه، بدون کوچکترین زمینه و سابقه ای ناگهان از سوی پزشکان اعلام می گردد که هر دو کلیه ی حسن آغا دمیرچی از کار افتاده، معده ی ایشان دچار خونریزی شدید شده و هوشیاری وی نیز کاملا از دست رفته است. این اتفاق در حالی صورت گرفته که تا صبح جمعه و در تمامی روزهای پس از عمل، کوچکترین علامتی از نارسایی کلیه یا ناراحتی معده در ایشان نبوده اما در عرض چندین ساعت وی حتی تحت دیالیز قرار می گیرد. گفتنی است ایشان در دو روز گذشته دو بار مورد دیالیز قرار گرفته است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران سابقه ی طولانی در حذف مخالفین سیاسی خود دارد و بارها فعالین سیاسی را به قتل رسانده است. حسن آغا آذربایجان از شناخته شده ترین، با سابقه ترین و مردمی ترین فعالین ملی آذربایجان جنوبی بوده و به نظر می رسد رژیم جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی سیاست کثیف خود بوده و نقشه های شومی برای ایشان در نظر دارد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی ایران سال گذشته نیز از خروج ایشان به جمهوری آذربایجان ممانعت کرده و چند ماه قبل نیز مانع حضور ایشان در کشور سوئد شدند. به این ترتیب امکان درمان حسن آغا آذربایجان در خارج از ایران مهیا نشده و نهایتا به تصمیم خانواده و نزدیکان ایشان قرار به انجام عمل در تبریز گرفته شد. تغییر یک شبه ی وضعیت جسمانی حسن آغا آذربایجان به هیچ وجه عادی نبوده و این امر از سوی فعالین ملی به عنوان احتمال سوءقصد به جان خسن آغا در نظر گرفته شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد گردید.

آذوح