آذوح: همزمان با برگزار شدن مراسم "تبریز 2018" ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده و گوشه هایی از واقعیت و وضعیت وخیم اقتصادی آذربایجان را بار دیگر به نمایش گذاشته اند.

به گزارش آذوح در یکی از این ویدئوها از شهر تبریز اهالی نسبت به وضعیت شهر در رویداد جهانی «تبریز 2018» اعتراض دارند.

شهروندان از مشکلات شدید معیشتی، بیکاری، بهداشتی و حمل و نقل در این شهر سخن می‌گویند. در این گزارش میدانی که از سوی صداوسیمای تبریز تهیه شده، شهروندان تبریزی به بیان برخی از مشکلات این شهر می‌پردازند. به باور اهالی تبریز رویداد « تبریز 2018» تنها برای منحرف کردن افکار عمومی بوده است. اهالی تبریز وضعیت اقتصادی پایتخت آذربایجان جنوبی را بسیار نامطلوب عنوان می‌کنند.

پاسخ مردم تبریز به سوال «به نظر شما رویداد تبریز 2018 چقدر توانسته برای این شهر مفید واقع شود؟ به شرح ذیل است:

- سوال اشتباه است. از من بپرسید چند ماه است که سرکار نمی‌روم! من نانی برای خوردن ندارم، تبریز 2018 را از من نپرسید.!

- من نمی‌دانم تبریز 2018 چیست. چرا حقوق بازنشستگان را پرداخت نمی‌کنند. همیشه 20 ام هر ماه حقوقم را پرداخت می‌کردند الان 28 ام است اما بانک می‌گوید هنوز نیامده است.!

- من نمی‌دانم تبریز 2018 چیست اما می‌دانم که پول‌های خوبی خرج می‌کنند (کنایه از دزدیدی مسئولان).!

-توریستی که برای تبریز 2018 به تبریز می‌آید در کجا بماند، کجا تفریح کند. در تبریز شادی و رفاه وجود ندارد که توریست هم بیاید.!

-من از مسئولان می‌خواهم تا به فکر اهالی تبریز و آذربایجان باشند. فراموش شده‌ایم.!

-اگر توریستی گذرش به تبریز افتاد، پس از پیمودن مسیر فرودگاه تا مرکز شهر متوجه خواهد شد که تبریز متروکه و به حال خود رها شده است. هیچ گونه توجهی به تبریز نمی‌شود.!

- چهار ماه از آغاز تبریز 2018 گذشته اما تاکنون چیزی ندیده‌ایم. تنها چیزی که به چشم می‌خورد لوگوی تبریز 2018 است که آن هم تبلیغ نمی‌شود. وضعیت میدان آذربایجان بسیار اسفناک است، من به عنوان یک شهروند تبریزی در زمان عبور از آنجا گم می‌شوم، حال شما ببینید توریست چه وضعی خواهد داشت. تابلویی در میدان آذربایجان و حوالی فرودگاه وجود ندارد که مسافر را راهنمایی کند.!

- من راننده تاکسی هستم. دیروز یک مسافر از فرودگاه سوار کردم، تا به مرکز شهر برسم مدام سرش را تکان می‌داد و می‌خندید. در آخر نیز گفت که تبریز 2018 این است؟.!

-من راننده تاکسی هستم. 10 سال است که در اینجا (حوالی فرودگاه) مشغول مسافرکشی هستیم اما برای ما ایستگاه ایجاد نکرده‌اند. مجبور هستیم در وسط خیابان توقف کنیم که آن زمان هم با جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شویم. تاکنون کسی به وضعیت ما توجهی نکرده است.!

-مسئولان زمانی که رای لازم دارند می‌آیند و از ما رای می‌خواهند. پس از رای گیری نیز می‌روند و وعده‌ها فراموش می‌شود. در تبریز از عمران و آبادی خبری نیست.!

-در تبریز بهداشت و شبکه فاضلاب وجود ندارد. در برخی از مناطق از جمله شمال تبریز، بوی بد فاضلاب تا داخل خانه‌ها نیز می‌آید.!

-به جای تبریز 2018 در تبریز تعدادی کارخانه ایجاد می‌کردند تا برای جوانان اشتغال ایجاد شود. جوانان تبریز بیکار هستند.!

-مردم اعتراض دارند اما این اعتراضات را نیمه شب پخش می‌کنید. ساعت 11:30 شب مردم خواب هستند، اگر جرات دارید صدای مردم را کمی زودتر از ساعت 11:30 پخش کنید.!

-مسئولان که همواره در دوران انتخابات سراغ ما می‌آیند، الان بیایند و وضعیت مان را مشاهده کنند.!

-به جای تبریز 2018 برای جوانان تبریز شغل ایجاد کنید، همه بیکار هستند. جوانان تبریز دستفروشی می‌کنند که آن را هم شهرداری نمی‌گذارد.! ما نانی برای خوردن نداریم، تبریز 2018 به چه درمان می‌خورد؟ همه بیکار هستیم.!

-وقتی مهمانی به یک خانه می‌آید، آن خانه باید آماده باشد. تبریز آماده پذیرایی از توریست‌ها نیست، وضعیت آسفالت، فاضلاب شهری ... بسیار وخیم است. در چنین شرایطی تبریز 2018 معنایی ندارد.!

-تبریز 2018 تنها برای گول زدن اهالی تبریز است. دروغ است، اگر راست می‌گویند پس چرا کاری انجام نمی‌دهند.!

برای دیدن این گزارش از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/pf3hAyLkOL8

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1578358732218042/

آذوح