این پیام مهم ملت آزربایجان جنوبی باید به سمع رهبران محترم ترکیه برسد.

اکنون که بر همگان مسجل شده که رژیم جمهوری اسلامی فارس در حال اضمحلال است, تمام احزاب داخلی و خارجی ایرانی همگی بدنبال یافتن جایگزینی برای آینده این کشور استعمار زده هستند. نبودن هیچ آلترناتیو رهبری بمعنی آنست که انقلاب جدید در ایران مشابه انقلاب 1357 نخواهد بود, زیرا ملل غیر فارس ایرانی دیگر تحمل مستعمره شدن در ایدئولوژی "پان فارسیسم" یا "پان ایرانیسم" را ندارند و خواهان استقلال و آزادی بی قید و شرط هستند. حتی عروسکهای خیمه شب بازی مانند رضا پهلوی و مریم رجوی نیز تاکنون نتوانسته اند در صحنه سیاسی ایران عرض اندامی کرده باشند, بلکه ملیجک وار, امید وارند که ابرقدرتی آنها را در ایران به قدرت برساند!!!! همانگونه که در سال 1357 آمریکا, انگلستان و فرانسه توانستند خمینی و دارودسته اش را حاکم بر ایران کنند.

اما بیداری و عزم ملل غیر فارس که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ایران را تشکیل میدهند, آینده ایران را در تجزیه کشور و استقلال کشورهای جدید رقم میزنند.

از اکنون بعضی دول خارجی مانند انگلستان, آمریکا, عربستان سعودی, شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس, اقلیم کردستان عراق و بعضیهای دیگر برای آینده کشور ایران برنامه هایی در سر می پرورانند! اما کشور ترکیه بخاطر منافع استراتژیک خود مخالف تجزیه ایران است!!! البته ملت آزربایجان جنوبی علت ترس ترکیه از تجزیه ایران را بدرستی میداند و آنرا نیز درک میکند. رهبران ترکیه از آن بیمناکند که با تجزیه کشور ایران و تشکیل یک کشور کورد نشین در مرزهای شرقی ترکیه, آینده امنیت و تمامیت ارضی ترکیه توسط اکراد خودش تهدید شود.

خب ملت آزربایجان جنوبی نگرانی ترکیه را بخوبی درک میکند ولی باید چند نکته بسیار مهم را به سمع رهبران ترکیه برسانیم:

1. تجزیه کشور ایران در آینده نزدیک یک امر مسلم است و ترکیه چه بخواهد و چه نخواهد این اتفاق رخ خواهد داد. چشم پوشی ترکیه بر واقعیت, یعنی کنار کشیدن ترکیه در این کار و زار مهم, و تقسیم ایران بدون حضور ترکیه!

2. رهبران ترکیه بدانند که اگر از هم اکنون با فعالان آزربایجان جنوبی همکاری لازم را بنمایند, در آینده تجزیه ایران هیچ کشوری بنام کوردستان بوجود نخواهد آمد, زیرا اکراد ساکن غرب ایران هیچکدام بومی نبوده و بعد از جنگ جهانی اول, بطور غیر قانونی و با نسل کشی تورکها و لورها به غرب ایران مهاجرت داده شده اند و در این زمینه اسناد کافی برای قانع کردن سازمان ملل وجود دارد.

بعنوان مثال در کتب "تاریخ مشروطه ایران" و "تاریخ هیجده ساله آذربایجان" نوشته احمد کسروی, نسل کشی تورکان ازربایجان توسط اکراد و جیلوها کاملا شرح داده شده است. و همینطور در کتاب "کهنه سرباز" نسل کشی لورها در استان کرمانشاه توسط رضاشاه قلدر و اسکان اکراد کوهستان قندیل بجای لورها در استان کرمانشاه کاملا واضح شرح داده شده است. همینطور در کتاب "تاریخ مردوخ" نوشته "بابا مردوخ کردستانی" که از قضا خودش نیز یکنفر کورد بود, اذعان میکند که چگونه در زمان پهلوی, اکراد عراقی را به غرب ایران کوچاندند و تخته قاپو کردند.بسیاری از روزنامه ها و دایرت المعارفهای قدیمی نیز اسناد کافی در این زمینه ارائه میدهند. عکسهای ثبت شده عکاسان بین المللی از ورود اکراد کوهستان قندیل به غرب ایران در آرشیوها موجودند. کتاب خاطرات نیکلسون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تحت فشار گذاشتن محمد رضاشاه پهلوی توسط بریتانیا مبنی بر پذیرش 300 هزار کورد عراقی به ایران, همه باید در یک کتاب جمع آوری شده و به سازمان ملل معرفی شود.

3. از هم اکنون کشور انگلستان قصد دارد سناریوی عراق و سوریه را در ایران تکرار کند و با باد کردن فعالان کورد ایرانی, و مسلح کردن جریکهای آنان, قدرت و نفوذش را در منطقه بیشتر کند تا در تجزیه ایران و تعیین مرزهای کشورهای جدید, از چانه زنی های سیاسی, حداکثر سود را ببرد. یعنی هر گروهی بیشتر به انگلستان امتیاز بدهد, خاک بیشتری بگیرد.

در این میان خلاء حضور ترکیه در موقع تقسیم ایران, یعنی اجازه دادن ترکیه به انگلستان و تأسیس کشور کوردستان شرقی که آغازی خواهد بود بر تجزیه عاجل ترکیه.

4. جمعیت تورکان ایرانی حدود 50% الی 55% از جمعیت کل ایران است. چند درصد هم فرزندان دو رگه تورک و غیر تورک وجود دارند که آنها حتی اگر بسود ترکها کاری نکنند مطمئنا به ضرر ما نیز فعالیت نخواهند کرد. پس ترکیه بداند که اکثریت جمعیت ایران از حضور ترکیه در تجزیه ایران شدیدا استقبال میکنند.

تورکان ایرانی عبارتند از: تورکان آزربایجان جنوبی + تورکان قاشقایی+ تورکان خراسان + تورکان بیچاقچی+ تورکان خلج + تورکمانان

ترکیه چگونه میتواند کمک کند؟!

1. با حمایت معنوی از فعالان آزربایجان جنوبی, صدای استقلال طلبی آزربایجان جنوبی را بگوش جهانیان برساند.

2. با جمع آوری اسناد لازم مبنی بر مهاجرت غیر قانونی اکراد کوهستان قندیل به غرب ایران (آزربایجان جنوبی و اقلیم لورستان), نسل کشی تورکها و لورها توسط اکراد تازه وارد و انتشار آن اسناد در تریبونهای بین المللی, از هم اکنون توطئه کوردستان سازی در غرب ایران توسط بریتانیا را خنثی نماید. (رهبران آزربایجان جنوبی به اندازه کافی اسناد در این زمینه دارند).

توجه: لطفا در موقع نامیدن اسامی استانها و شهرهای آزربایجان جنوبی اسم واقعی و هم اسم جعلی را در داخل پارانتز مطرح سازید تا بر همگان مشخص شود که منظور کجاست. مثلا وقتی می گوئیم "بئی کئندی" نام جعلی (بوکان) را نیز داخل پارانتز بیان کنید تا برهمگان مشخص شود منظور کجاست. بعنوان مثال بعد از این بگوئیم::

ولایت افشار شرقی (کوردستان جعلی)

ولایت افشار غربی (سلیمانیه جعلی)

شهر توران (شهر تهران)

شهر مغان (پارس آباد جعلی)

شهر سایین دژ (سنندج جعلی)

شهر سایین قالا (شاهین دژ جعلی). و غیره

3. درخواست از سازمانهای مدافع حقوق بشر برای برسمیت شناختن نسل کشی تورکان آزربایجان غربی در "جنایت جیلولوق" که توسط تروریستهای ارمنی, آسوری و کردهای کوهستان قندیل صورت گرفته است,

4. متحد کردن فعالان آزربایجان جنوبی همگی در یک سنگر مبارزه و ممانعت از جدایی و رقابتهای غیر منطقی فعالان آزربایجان جنوبی با همدیگر. (بعضی از فعالان آزربایجان جنوبی که فعلا اسم آنها را برملا نمی سازیم, نه تنها علاقه ای به همکاری با دیگر رهبران آزربایجانی ندارند, بلکه بعضا با بهتان و افترا یا سانسور سخنان دیگر فعالان آزربایجانی, قصد خفه کردن صدای آن دلسوزان را دارند)!!!! امیدواریم اینگونه افراد بیدار شوند والا در آینده نزدیک با صراحت و آشکار, آنها را رسوا ساخته و کنار خواهیم گذاشت.

5. حمایت ترکیه از فعالان آزربایجان جنوبی باعث وحشت رهبران ایران میشود که مجبور خواهند شد پشت پرده به کشور ترکیه یکسری باج و امتیاز دهند که در نهایت بسود دنیای تورک منجر خواهد شد.

6. متحد کردن رهبران آزربایجان جنوبی و رهبران ایل قاشقایی با همدیگر و همسنگر ساختن ایندو جمعیت بزرگ تورک با همدیگر. رهبران ایل قاشقایی با صراحت و افتخار اعلام کرده اند که حاضرند با کشور آزربایجان متحد و یکی شوند. خب باید از هم اکنون صدای اتحاد آزربایجان و قاشقایی را به گوش جهان رساند.

7. ترسیم و ارائه یک نقشه واحد از آزربایجان جنوبی و قاشقایی یورد. توجه کنید وجود نقشه های گوناگون از آزربایجان جنوبی در وب سایتهای رهبران آزربایجان جنوبی, آز دید ناظران بین المللی اصلا صحیح نیست.

8. اعلام همبستگی و همکاری بین رهبران آزربایجان جنوبی با دیگر رهیران تجزیه طلب مانند; اعراب احوازی و ملت بلوچ بسیار ضروری است.

9. حمایت از فعالیت استقلال طلبانه تورکمن صحرا, تورکان خراسان و تورکان بیچاقچی.

همگان به یاد داریم که تورکان خراسان در گذشته تحت عنوان "جمهوری خراسان" برهبری کلنل محمد تقی خان پسیان, سابقه استقلال از ایران را داشته اند. کشور ترکیه باید از هم اکنون از تریبونهای بین المللی در مورد تاریخ "جمهوری خراسان" به رهبری کلنل محمد تقی خان پسیان برنامه هایی معرفی کند و صدای استقلال خواهی دوباره جمهوری خراسان شمالی را از طریق تلویزیون بکوش جهانیان برساند.

10. معرفی شهر شیراز بعنوان پایتخت قاشقایی یورد. شهر شیراز یک شهر چند زبانه است و اقوامی مانند; قاشقایی, پارس, لور, عرب, بوواناتی, زرقاتی, اچمی, بشکردی, کوه مره ای, سیوندی, قهرودی, لارستانی و غیره زندگی میکنند. آن اقوام چون زبان همدیگر نمی دانند از آنرو بزبان پارسی که زبان رسمی کشور است صحبت میکنند و بدین طریق سیاهی لشکر پارسیان زیاد دیده میشود. این در حالیست که قاشقایی ها اکثریت جمعیت شیراز را تشکیل میدهند و کولی های مهاجر پارس یک اقلیت در شیراز هستند. در صورت یک رفراندوم مبنی بر اینکه: "آیا شیراز متعلق به کشور پارس فقیر باشد یا متعلق به قاشقایی یورد ثروتمند؟" مطمئنا دیگر اقوام شیرازی به قاشقایی یورد ثروتمند رأی خواهند داد.

توجه: در هیچکدام از شهرها استان فارس (استان خمسه) مردم بزبان فارسی صحبت نمی کنند. فقط جمعیت قلیلی در شهر شیراز بزبان فارسی صحبت میکنند. بیش از 80% استان فارس (استان خمسه) را قشقایی ها تشکیل میدهد. در جنوب شرقی استان, اقوام عرب و لارستانی و در شمال شرقی استان, اقوام بواناتی و سیوندی زندگی میکنند. قسمت اعظم استان فارس (استان خمسه) همانگونه که در نقشه نشان داده میشود, قاشقایی نشین است. هرچند که ممکن است در بعضی از شهرها, اقلیتهای قومی کوچکی نیز در کنار قاشقایی ها مسالمت آمیز زندگی میکنند.

11. همکاری ترکیه با جمهوری آزربایجان شمالی برای تأمین امنیت آزربایجان جنوبی, در صورت بروز جنگ داخلی در ایران. همانطور که ارتش ترکیه توانست در عملیات پر افتخار و غرور آفرین "چشمه صلح" (پینار باریشی) چریکهای تروریست پ.ک.ک را از مرزهای شمالی سوریه فراری دهد و امنیت و ثبات را برای مردم شمال سوریه مهیا سازد, ارتش ترکیه با همکاری ارتش آزربایجان شمالی نیز میتوانند در صورت بروز ناامنی در ایران, امنیت آزربایجان جنوبی را تأمین کنند.

رهبر آزربایجان جنوبی کیست؟

حرکت آزادی خواه آزربایجان جنوبی به "تک رهبر" نیاز ندارد. بلکه گروهی از دلسوزان فعال باید "رهبری شورایی" تشکیل دهند. همانند انقلاب مشروطه که بزرگانی مانند ستارخان, باقرخان, جعفرخان سلماسی, زینب پاشا و تعدادی دیگر, همگی در خانه مشروطه گردهم جمع میشدند و رهبری شورایی تشکیل دادند.

مزایای رهبری شورایی نسبت به تک رهبری:

1. از قدیم گفته اند که چند مغز بهتر از یک مغز فکر میکند.

2. در صورت وجود تک رهبر, دشمنان میتوانند با کمک تطمیع, تهدید و یا حتی ترور, تک رهبر آزربایجان را تحت فرمان مخفی خود در آورند و یا از میان بردارند. اما اگر "شورای رهبری" وجود داشته باشد مانند دژی مستحکم, شکست ناپذیر خواهد بود.

3. یک رهبر حتی اگر نابغه هم باشد ممکن است در شرایط خاصی, اشتباهی سهوی به ضرر سرزمین خود مرتکب شود. اما وجود "رهبری شورایی" احتمال اشتباه را به حداقل ممکن میرساند.

4. تک رهبر ممکن است در آینده به یک دیکتاتور تبدیل شود, اما "رهبری شورایی" اجازه ظهور دیکتاتور را نمیدهد.

ضرورت اتحاد قاشقایی یورد با آزربایجان

در صورتیکه فعالان استقلال طلب قاشقایی با صراحت و افتخار اعلام کرده اند که خواهان اتحاد با کشور آزربایجان هستند, باید به این جنبش زیبا و غرور آفرین لبیک گفته و زمینه اتحاد ایندو سرزمین تورک و برادر مهیا گردد. رهبران قاشقایی با رهبران آزربایجان در این زمینه باید با هم همکاری نمایند. و در نهایت اقلیم قاشقایی بصورت یک ایالت خود مختار, با کشور آزربایجان یکی شود.

افلیم بیچاقچی یورد نیز خود داند. میتواند بعنوان کشوری مستقل درآید و یا آن اقلیم نیز بعنوان یک ایالت خود مختار دیگر با کشور آزربایجان یکی شود.

توجه نمائید که طوایف تورکان بیچاقچی و طوایف ایل قاشقایی, در شرق استان فارس (استان خمسه) مانند شهرستانهای داراب و نی ریز, با همدیگر آمیخته شده اند و تعیین خط مرزی بین آندو سرزمین تورک دشوار خواهد بود. لذا بهتر است که تورکان بیچاقچی نیز با اقلیم قشقایی و آزربایجان یکی شوند.

حضور فعال ترکیه در موقع تجزیه ایران, اجازه تشکیل کشوری بنام کوردستان جعلی را نمی دهد. اما غیبت ترکیه در موقع تقسیم ایران, به انگلستان فرصت خواهد داد تا کشوری جعلی بنام کوردستان شرقی در همسایگی ترکیه ایجاد کند.

ترکیه میتواند از طریق برنامه های تلویزیونی پر ببینده خود, سرزمین های تورک نشین محصور در ایران را از هم اکنون به دنیا معرفی نماید و سناریوی کردستان سازی جعلی در غرب ایران چه در سرزمین آزربایجان جنوبی و چه در اقلیم لورستان را خنثی نماید.

حتی مورخان کورد مانند "ابن اثیر" و "بابا مردوخ کردستانی" در مورد وحشی گری اکراد و اشغال خاک همسایه ها توسط اکراد مهاجر, مطلب نوشته اند. همه باید از هم اکنون یکجا جمع آوری و منتشر شوند. فردا ممکن است دیر باشد. از هم اکنون باید مهاجر و غیر قانونی بودن اکراد ساکن غرب ایران را بگوش جهان رساند که با نسل کشی تورکها و لورها در این اواخر در غرب ایران ساکن شده اند.

در خاتمه, مقاله بنده در مورد: "مهاجرت کردها از هندوستان به خاورمیانه" نیز باید به زبانهای دیگر ترجمه و منتشر شود.

https://www.azoh.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%88-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4/4034-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%84%DB%8C.html

آشنایی با مرزهای (نقشه) آزربایجان جنوبی- (تبریزلی آزربایجانلی)

https://www.azoh.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%88-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4/4120-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%84%DB%8C.html