در طول تاریخ معاصر آزربایجان شاید کمتر کسی را سراغ داشته باشیم در سنین نوجوانی به کرات توسط عوامل امنیتی دستگیر شده باشد و یکی از دغدغه های اصلی جلسات امنیتی حکومت، حداقل در سطح شهر اهر باشد،طوریکه بارها تهدیدهایی در قالبهای محترمانه توسط مهره های امنیتی و دستگیریهای مکرر و خانه گردیهای اطلاعاتی موید این نکات میباشد.

ابراهیم از همان اوان نوجوانی وقتی در شهر اهر شناخته می شود،همه ساکینین شهر اهر او را به عنوان میلتچی میشناسند و وقتی حادثه ای غیر متعارف در آزربایجان اتفاق می افتد همه از او و دیگر فعالین به عنوان میلتچی و حافظ منافع آزربایجان انتظار دارند اقدامی انجام دهند.

یادم هست زمانی که ابراهیم در سلماس در حال سپری نمودن دوران سربازی خویش بود در جاده اهر_تبریز چندین تصادف مرگبار اتفاق افتاده واین حودادث ناگوار مردم اهررا بسیار نارحات کرده بود. این مسئله در بین مردم که چه باید کرد دغدغه اصلی همشهریان اهری گردیده بود و از طرف چندین نفر در فضای مجازی فراخوان اعتراض داده شده وبه این دلیل یگان ویژه در معابر اصلی شهر اهر مستقر شده بود، بنده در حال گذر از میدان شهرداری از چندین نفر از بسیجیها شنیدم که به همدیگر میگویند:"بو ابراهیم نوری دای شورون چیخاردیب، هر یئری دولدوروبدو کی تظاهرات ائلییه جه ییک" در حالیکه ابراهیم در سلماس سرباز بود و بیخبر از اهر

ابراهیم نوری علی رغم جوان بودن دارای تجربه فراوان بوده و یکی از میلتچیهای معتبر و فعال آزربایجان است که تا بحال با فعالیتهای قانونی و مدنی خویش قوه های امنیتی را درگیر خودش کرده وآنها را در برخورد با ایشان به حالت استیصال درآورده است. زیرا در زندان نیز به فعالیتهای روشنگرانه خویش ادامه می دهد و همیشه به این امر تاکید دارد که مبارزه برای احقاق حقوقمان در هر زمان و مکانی باید ادامه یابد حتی در پشت میله های زندان.

خاطره دیگری هم از این فعال راستین حرکت ملی آزربایجان که بیانش خالی از لطف نیست اینست که:در جریان برنامه فتیله در اهر من را گرفتند وقتی به کلانتری رسیدم ،دیدم رییس اطلاعات سرش پایین است و ایبراهیم چنان او را ارشاد میکند(دانناییر)و او فقط به نشانه اینکه ما ماموریم و معذور سر تکان میدهد.

ایبراهیم علی رغم جثه ریز اراده آهنینی دارد که میتواند بندهای زندان را به ستوه آورد و شونیزم را شرمنده شهامت خود کند.

ابراهیم نوری دانشجوی رشته حقوق و از فعالان مدنی آزربایجان و ساکن شهر اهر است که الان به جرم حمایت از تورکهای اویغور و قاراباغ در روز قدس به هفت ماه حبس محکوم شده است و همزمان با فراخوان قورولتای بزرگ قلعه بابک در تهران دستگیر گردیده است.

بابکین گئتدیسه بوش قالماییب اما اوجاغین

دولودور مین ائله اوغلانلاریلا هر بوجاغین