به گزارش آرازنیوز، بهرام امیراحمدیان کارشناس مسائل آسیای میانه و قفقاز در مصاحبه خود با سایت خبرآنلاین، در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع گیری ایران در بحران قره‌باغ چگونه باید باشد گفت: «به هر حال طبیعی است که روابط ما با ارمنستان خیلی بهتر است اما در عین حال باید با تدبیر تلاش کنیم هر دو طرف را به خویشتن داری دعوت کنیم تا بتوانیم فضا را به سمت آرامش سوق دهیم. ضمن اینکه ما با ارمنستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و ۸۰ کیلومتر هم در در رود ارس و قره باغ که در اشغال ارمنستان است و جمعا می شود ۱۲۰ کیلومتر و در نتیجه شاید در نگاه اول موفقیت ارمنستان در این مناقشه به سود ما باشد ولی استمرار این مناقشه به ضرر همه کشورهای منطقه خواهد بود. ضمن اینکه ترکیه هم از آذربایجان حمایت کرده و تکرار چنین رفتاری از سوی ما می تواند به پیچیده تر شدن منازعه و بحران بینجامد

طبق این گفته‌های کارشناس مسایل سیاسی ایرانی، وی پیروزی ارمنستان را در کوتاه مدت در راستای منافع ایران توصیف می کند ولی معتقد است ادامه مناقشه به صورتی که در حال حاضر ادامه دارد برای ایران نفعی ندارد.

امیراحمدیان که گرایشات پان ایرانیستی دارد، حمایت تورکیه از آزربایجان در مناقشه قره‌باغ را عامل عمیق شدن این مناقشه توصیف کرده و به این ترتیب تورکیه را نیز بهرام امیراحمدیان کارشناس مسائل آسیای میانه و قفقاز در گفتگو با سایت خبرآنلاین موضوع بحران قره‌باغ را شرح داد.

به گزارش آرازنیوز، وی در مصاحبه خود در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع گیری ایران در بحران قره‌باغ چگونه باید باشد گفت: «به هر حال طبیعی است که روابط ما با ارمنستان خیلی بهتر است اما در عین حال باید با تدبیر تلاش کنیم هر دو طرف را به خویشتن داری دعوت کنیم تا بتوانیم فضا را به سمت آرامش سوق دهیم. ضمن اینکه ما با ارمنستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و ۸۰ کیلومتر هم در در رود ارس و قره باغ که در اشغال ارمنستان است و جمعا می شود ۱۲۰ کیلومتر و در نتیجه شاید در نگاه اول موفقیت ارمنستان در این مناقشه به سود ما باشد ولی استمرار این مناقشه به ضرر همه کشورهای منطقه خواهد بود. ضمن اینکه ترکیه هم از آذربایجان حمایت کرده و تکرار چنین رفتاری از سوی ما می تواند به پیچیده تر شدن منازعه و بحران بینجامد

طبق این گفته‌های کارشناس مسایل سیاسی ایرانی، وی پیروزی ارمنستان را در کوتاه مدت در راستای منافع ایران توصیف می کند ولی معتقد است ادامه مناقشه به صورتی که در حال حاضر ادامه دارد برای ایران نفعی ندارد.

امیراحمدیان که گرایشات پان ایرانیستی دارد، حمایت تورکیه از آزربایجان در مناقشه قره‌باغ را عامل عمیق شدن این مناقشه توصیف کرده و به این ترتیب تورکیه را نیز به صورت مقصر در طولانی شدن این مناقشه متهم می کند.

این است چهرۀ حقیقی نژادپرستی ضدتورک فارس ایران که اسمشان را مسلمان و شیعه گذاشته اند ولی از تجاوز کشور خونخوار صلیبی ارمنستان به خاک مسلمانان شیعه آزربایجان به بهانه¬های سیاسی واهی حمایت علنی می کنند.

 1358456462 vayfdyvlafed