در روزهای اخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با موشک های بالستیک و پهپاد به اهدافی در ادلب سوریه، بلوچستان پاکستان و اربیل اقلیم کردستان عراق حمله کرد که در همه این موارد تعدادی از مردم بی گناه در سوریه و بلوچستان شرقی و اقلیم کردستان کشته و زخمی شدند کہ کشتہ ھای بلوچ عمدتا زن و کودکان بودند. پاکستان نیز در جواب ایران به یک روستا در بلوچستان غربی(ایران) حملہ کرد کہ باعث دہ ھا کشتہ و زخمی از جملہ کودکان شد.

 

البته سیاستهای جنگ افروزانه رژیم جمهوری اسلامی ایران محدود به این نیست و رژیم در جنگ اوکراین با دادن پهپاد به رژیم پوتین با هدف باج گرفتن از جامعه جهانی در کنار روسیه قرار گرفت و جمهوری اسلامی در قبال آن توانست امتیازات قابل توجهی را از آمریکا بگیرد.

ظاهراً گرفتن امتیازات به مذاق رژیم جمهوری اسلامی ایران خوش آمده و آنان را برای ادامه بازی در زمین قدرت های جهانی با ایجاد بحران بمنظور باجگیری حریص تر کرده است.

اقدام خطرناک دیگری که جمهوری اسلامی به آن دست زد شعله ور کردن آتش بحران و جنگ در غزه بود که به تراژدی بزرگ کنونی که مردم غزه از آن رنج می برند انجامید.

رژیم جمهوری اسلامی ایران در یک ماجراجویی و بحران آفرینی دیگر از طریق حوثی های یمن اقدام به تهدید و ایجاد اخلال در روند کشتیرانی آزاد در دریای سرخ و تنگه باب المندب کرده است که این عمل هم به نوعی راهزنی دریایی محسوب شده و با هدف باج گیری صورت می گیرد.

واقعیت این است که شونیستهای حاکم بر ایران سالیان سال بر روی ایجاد و جذب گروه های نیابتی در کشورهای مختلف عربی و اسلامی و تامین مالی و تسلیحاتی آنان کار کردند و در شرایطی که مردمان ایران در زیر بار فقر و گرانی و شرایط طاقت فرسای اقتصادی حتی با وجود چندین شغل هم از تامین حداقل های زندگی عاجزند، رژیم با تحمیل هزینه های سرسام آور تامین مزدوران منطقه ای نیابتی اش، شهروندان کشور ایران را در فقر بی سابقه فرو برده است.

اکنون هم جمهوری اسلامی با موشک پرانی  به بلوچستان شرقی در پاکستان همزمان با افزایش تنشها در تلاش است که جنبش گسترده ای که در سالهای اخیر در بلوچستان سر برآورده را نیز در کنار اهداف دیگرش برای ایجاد فشار بر آمریکا و غرب مورد سو استفاده قرار داده است.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها حملات جنایتکارانه ایران به عراق ، سوریه و بلوچستان شرقی(پاکستان) که باعث شهادت بسیاری از افراد بیگناه در منطقه و به خصوص دربلوچستان شرقی شده است را بشدت محکوم می کند و خواستار توقف  زمینه سازی نسل کشی ملت بلوچ می باشد!  ائتلاف ھمچنین بمباران و کشتار افراد بیگناہ بلوچ  کہ  عمدتا زن و کودک بودند در بلوچستان غربی (ایران) کہ توسط پاکستان  انجام گرفت را محکوم می کند.

ائتلاف دموکراتیک معتقد است که هدف ایران از این اقدامات تنش آفرینی صرفاً باج گیری بین المللی است. با مختصر نگاهی به ماهیت و عملکرد رژیم جمهوری اسلامی ایران روشن می گردد که این رژیم فقط با تولید بحران و نا امنی می توانند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین تنها راه درست برخورد و مهار ماجراجویی ها و بحران سازی های رژیم ایران نه دادن امتیاز، بلکه برخورد قاطعانه است.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران

۱ بهمن ۱۴۰۲

بلوچستان راجی تپاکی گَل

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح

حركة النضال العربي الاحواز – اسملا

حزب دمکرات آزربایجان جنوبی- گآدپ

حزب راه آزادی قشقایی – قایی‌

حزب مرکزی آزربایجان – آ‌م‌پ