آذوح: امروز سه شنبه 4 مهر 1402، دومین ماه بازداشت موقت پیمان ابراهیمی، فعال ملی تورک و استاد رقص و آواز آزربایجانی در سلولهای انفرادی وازرت اطلاعات به اتمام رسید. در طول 60 روز بازداشت پیمان تنها 1 بار توانسته با خانواده خود صحبت نماید که ماموران مکالمه تلفنی وی را پس از تنها 10 ثانیه نصفه قطع کرده اند. او از حضور خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز خبر داده بود.

فعال ملی و هنرمند آزربایجانی پیمان ابراهیمی در ساعات اولیه روز شنبه 4 شهریور 1402 با یورش چندین لباس شخصی به منزل پدری ایشان، عاشیق قافار ابراهیمی، همراه با ضرب و شتم دستگیر گردیده و شدت ضرب و شتم به حدی بود که تمامی همسایگان نامبرده از صدای داد و فریاد متوجه دستگیری پیمان ابراهیمی شده اند.

پس از گذشت بیش از یک ماه از بازداشت، او تا بدین لحظه همچنان در بلاتکلیفی و زندان تبریز به سر می برد. قاضی پرونده ایشان سید موسوی همچنان هر گونه تماس تلفنی و ارتباط با ایشان را ممنوع کرده و او در وضعیت ممنوع الملاقات/ممنوع التماس به سر می برد.

مادر ایشان خانم پاکیزه غلامی در آغاز چهارمین هفته از بی خبری از او با انتشار ویدیویی رژیم ایران را مسئول مستقیم جان و سلامتی فرزند خود اعلام کرد.

https://t.me/AZOH_qrupu/20759