باز هم خبر تایید احکام اعدام گروهی از جوانان فعال عرب احوازی از سوی قضائیه جنایتکار و خونریز دیکتاتوری جمهوری اسلامی ایران رسیده است, شکی نیست که صدور چنین احکام جنایتکارانه ای بمنظور گسترش فضای ترس و وحشت در جامعه با هدف خاموش کردن شعله های اوج گیرنده قیام و خیزش صورت می گیرد که سراسر کشور را دربر گرفته و ملایان را بر لبه پرتگاه سقوط و سرنگونی قرار داده است.

افرادی که در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند عبارتند از:

1 . علی مجدم فرزند صالح  (40 ساله).

2 . محمد رضا مقدم فرزند محمد علی (31 ساله).

3 . معین خنفری فرزند اسرائیل (31 ساله)

4 . سید عدنان غبیشاوی (موسوی) فرزند(27 ساله).

5 . حبیب دریس فرزند عبدالامیر (40 ساله).

6 .سید سالم البوشوکه (39ساله).

شایان ذکر است که احکام ظالمانه و جنایتکارانه اعدام علیه جوانان عرب احوازی صادر شده و می شوند بدون طی حداقل ها و رعایت ساده ترین موازین حقوقی و حق برخورداری از محاکمه عادلانه, حق استماع, حق دسترسی به وکیل ... و بر خلاف کلیه موازین شناخته شده انسانی و حقوقی می باشد.

اغلب فعالان احوازی بشدت مورد شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی قرار می گیرند و در زیر شکنجه از آنان اعتراف گیری می شود و آنان مجبور می شوند به کارهایی که نکردند اعتراف کنند و بر اساس اعترافات زیر شکنجه آنان را بیدادگاه های جمهوری اسلامی ایران محاکمه و محکوم می کنند.

این فعالان در طول دستگیری حتی از تماس و یا ملاقات با خانواده خود محروم می شوند و خانواده هایشان بشدت در زیر فشار و تهدیدات نیروهای امنیتی قرار می گیرند و از تماس با سازمان های حقوق بشری بین المللی و خبرگزاری های خارجی منع می شوند

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران صدور این احکام سرکوبگرانه و ظالمانه را نمود دیگری بر نیاز مبرم دیکتاتوری آخوندی حاکم بر ایران به بالا بردن جو خفقان و سرکوب به منظور مقابله با انقلاب و خیزش عمومی مردم میداند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران تمامی گروه ها, فعالان و وجدان های بیدار را به محکومیت قاطع این جنایات، صرف نظر از تعلق ملیتی و زبانی قربانیان فرا می خواند و هر گونه در نظر گرفتن پارامترهای دیگر را برای توجیه بی واکنشی نسبت به این ستم و ظلم آشکار را به نفع استمرار دیکتاتوری و ستم ارزیابی می کند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران همچنین جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری را به اقدام عاجل علیه اجرای این احکام ظالمانه و محکومیت شدید آنها فرامی خواند و انتظار دارد که در کنار ملت عرب الاحواز و دیگر ملت های تحت ستم و قیام مردمان ایران قرار گرفته و برای توقف این جنایات آشکار بر رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند.   

  ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان - دیرنیش

جنبش دانشجویی آزربایجان - آزوح

حركة النضال الاحواز (جنبش مبارز احواز )

حزب بلوچستان راجی تباکی

حزب دمکرات آزربایجان جنوبی- گآدپ

حزب راه آزادی قشقایی - قایی‌

حزب مرکزی آزربایجان - آ‌م‌پ

۰۶/۰۷/۲۰۲۳