آذوح: جلسه رسیدگی به اتهام شاهین برزگر فعال ملی آزربایجانی که در جریان حمایت ملت تورک آزربایجان از ملت عرب الاحواز دستگیر شده بود مشخص شد.

بر اساس ابلاغیه الکترونیکی که از طرف شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو شهر تبریز صادر شده است

شاهین برزگر در تاریخ ۱۴۰۰.۸.۱۰ ساعت ۹ در دادگاه نام برده حاضر خواهد شد.

شاهین برزگر در تاریخ ۱۴۰۰.۴.۳۱ توسط ماموران وزارت اطلاعات؛ بدون ارائه حکم دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

این فعال سیاسی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود در سه روز ابتدایی بازداشت خود دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که در روزهای دوم و سوم از شدت ضعف بی هوش و به بهداری وزرات اطلاعات جهت مداوا منتقل شده بود. وی بعد از مراحل بازجویی به زندان مرکزی تبریز منتقل و بعد از سه روز با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیونی به صورت موقت آزاد شده بود.

شاهین برزگر لیسانس مهندسی اجرایی عمران و دانشجوی رشته حقوق است و در جنبش دانشجویی آزربایجان نقش به سزایی را ایفا نموده است‌.

وی در رابطه با مسائل حقوقی و دغدغه های ملت آزربایجان مقالات مؤثری نوشته است که از این مقالات میتوان به حق تعیین سرنوشت ملت‌ها، جایگاه والای نهاد وکالت؛ عدالت قضایی؛ نقض آشکار حقوق زندانیان و متهمان؛ انتخابات در نظام های توتالیتر؛ آنادیلیمیز ایلک سنگریمیز؛ اشاره نمود.

این هنرمند آزربایجانی در سالهای گذشته مربی گروه رقص کمچی در جلفا بوده و هم اکنون نیز مربی گروه رقص آییل در تبریز است و در شهرهای مختلفی همچون ملکان و مراغه کلاس‌های رقص آزربایجانی را تاسیس و مدیریت کرده است.

وی همچنین در دانشگاه پیام نور تبریز؛ زیر نظر کانون فرهنگ و تمدن اسلامی آزربایجان؛ اقدام به تدریس زبان تورکی آزربایجانی نموده است.

خاطرنشان سازیم که درجریان حمایت ملت آزربایجان از اعتراضات ملت عرب الاحواز بسیاری از فعالین ملی ازجمله:

نادر صادقیانی؛ محمدمحمودی؛یوسف سلحشور؛ اولدوز قاسمی؛وحید ابهری؛ امیر ستاری؛ شهروز برزگر؛ محمد مردی؛ داوود رحیمی؛ سیامک کوشی؛ رضا شهریور؛ محمد کاظمی؛ هادی محمدی؛ وحید محمدی؛ حسین قره‌جه‌داغی؛ جواد دهقان و صدها تن دیگر دستگیر و با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند.