آذوح: عباس لسانی فعال ملی آذربایجان امروز ۳ تیر ۱۴۰۰ جهت انجام آزمایش و اکو قلب تحت الحفظ به کلینیک درمانی امام علی اردبیل منتقل شد و پس از انجام اکو مشخص گردید که دو دریچه قلب این فعال سرشناس تورک بصورت خفیف گشاد گردیده و فشار خونش نیز ۱۵ بوده است.

پس از معاینه آقای لسانی مقرر شده این فعال آذربایجانی یک‌ماه دیگر برای ویزیت مجددا کلینیک مراجعه نماید.

آقای لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر و فشارخون بالا و مشکلات قلبی روبرو می باشند و مداخله‌های ارگانهای امنیتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی وی شده است.

لازم به ذکر است کمبود تجهیزات بهداری زندان اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماری زندانیان را خالی گذاشته و اغلب رنجهای مضاعف و طولانی مدت به زندانیان آنجا تحمیل کرده است.

عباس لسانی پیشتر و در دوره همه‌گیری کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نیروهای امنیتی روزها و هفته‌ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود که نهایتا به جهت وخامت حالش ، واکنش شدید کاربران مجازی و کنشگران مدنی به این موضوع را همراه گشته و باعث شد هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان به مداوای او بپردازد.