آذوح: حبیب نگهبان فعال ملی آذربایجانی ساکن اردبیل روز گذشته ۱۰ اسفند۹۹ از طرف ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان اردبیل احضار تلفنی و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.

طی روزهای گذشته نیز این فعال آذربایجانی چند بار احضار تلفنی شده بود که آقای نگهبان احضار تلفنی را غیر قانونی دانسته و در اداره مذکور حضور نیافته بودند.

در بازجویی که بعد از وقت اداری بیش از ۴ ساعت به طول انجامیده است؛ مامورین امنیتی به آقای نگهبان هشدار و تذکر داده اند که تمامی پرونده های قطور مربوط به فعالین و حکم های زندان دست نیروهای امنیتی است و هر گاه دلمان خواست شماها را راهی زندان های طویل المدت خواهیم کرد.

حبیب نگهبان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه تبریز است که سابقه بازداشت در مراسم سالانه کوه «ساوالان» ، استادیوم تراکتورسازی تبریز و مراسم تشییع جنازه «عزیز پورولی» فعال پیشکسوت آذربایجانی در تبریز را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است طی ماههای اخیر اداره اطلاعات اردبیل اکثر فعالین ملی در اردبیل را چندین بار احضار تهدید و مورد بازجویی قرار داده بودند. که فعالین احضارهای تلفنی اداره اطلاعات را غیر قانونی دانسته و خواستار ابلاغیه قضائی شده اند.