آذوح: سارا طوری، فعال و نویسنده آزربایجانی با دریافت ابلاغیه‌ الکترونیکی از سامانه قوه قضاییه برای رسیدگی به اتهامات مطروحه به شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز احضار شد.

در ابلاغیه ارسالی به خانم طوری از وی خواسته شده تا راس ساعت ۱۰:۰۰ تاریخ اول بهمن ۹۹ در شعبه مذکور حاضر گردد.

اتهام مطروحه بر علیه این نویسنده تورک «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» عنوان شده است.

خانم طوری در تاریخ ۲۷ مهر ماه در جریان راه‌پیمایی و تجمعات برای حمایت از آزادسازی قاراباغ و اعتراض به حمایت ایران از ارمنستان و فعالیت گمرک نوردوز، در راسته‌کوچه تبریز توسط ماموران امنیتی همراه با ۹ تن دیگر از فعالین زن و با ضرب و شتم شدید بازداشت شده بود.

این فعال نهایتاً در تاریخ ۲ آبان با تودیع قرار وثیقه ۱۹۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که روز یکشنبه ۲۷ مهرماه در جریان راه پیمایی اعتراضی در تبریز به منظور بسته شدن گمرک نوردوز که از این پایانه مرزی انتقال تسلیحات به ارمنستان صورت می‌گیرد، ۱۰ تن از فعالین زن آزربایجانی در حالی که توسط مامورین امنیتی حکومت ایران جلوی چشم کودکانشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، همراه با کودکان بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده بودند.

سارا طوری مولف و پدیدآورنده چندین کتاب در حوزه‌ ادبیات و مالی-اجتماعی می‌باشد. این فعال پیش‌تر نیز از سوی نهادهای امنیتی ایران بازداشت بخاطر فعالیت‌های مدنی بازداشت شده است.