آذوح: پرونده یک نویسنده، مترجم و پژوهشگر آزربایجان جنوبی به دادگاه تهران ارجاع داده شد. مهدی سلیمی از تاریخ ۲۷ مردادماه با تودیع قرار وثیقه بسیار سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد می باشد.

پرونده مهدی سلیمی، نویسنده، مترجم و پژوهشگر آزربایجان جنوبی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد. وی از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد و فحشا، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و توهین به مقدسات» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد ارجاع داده شده است.

مهدی سلیمی در تاریخ ۱۷ تیرماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات حکومت ایران در منزل مادر خود در شهرستان اهر بازداشت به زندان اوین اوین منتقل شد.

ماموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه، لپ تاپ و دستنوشته‌های او را نیز ضبط کرده اند.

وی در تاریخ ۳۱ تیرماه پس از ۱۵ روز نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، طی تماسی با خانواده‌اش از انتقال خود به سلولی چند نفره خبر داد.

آقای سلیمی در تاریخ ۱ مردادماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۷ مردادماه با تودیع قرار وثیقه بسیار سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.