آذوح: سیامک میرزایی نویسنده ، شاعر و فعال ملی آذربایجانی صبح ۹ دی ماه ۹۹ در تماس با خانواده اعلام نموده است جهت اجرای حکم تحمل ۱ سال و۱۰ روز حبس تعزیری به تهران منتقل شده است.

آقای میرزایی دیروز در هنگام ورود به محوطه آپارتمان محل سکونت خویش در شهر اردبیل توسط مامورین امنیتی دستگیر شد.

سیامک میرزایی در تاریخ ۶ مردادماه ۹۸ یک ماه پس از با پایان دوران محکومیت ۳ ساله پیشین خود با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. او درحالی که دوران حبسش از بابت پرونده پیشین در تاریخ ۷ تیرماه ۹۸ به پایان رسیده بود با گشایش پرونده ای جدید در زندان روبرو شد و پس از آزادی جهت تحمل دوران محکومیت یک سال تبعید خود راهی شهر قائن شد.

وی در پرونده جدیدی که در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۸ جلسه رسیدگی به اتهامات آن بدون حضور وی که در تبعید در شهرستان قائن به سر می‌برد، برگزار شد، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران قاضی ایمان افشاری به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و من باب مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب، گروه‌ ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

در تاریخ ۷ اسفندماه ۹۸ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ضمن رد درخواست واخواهی، حکم وی را به ۱ سال و ۱۰ روز حبس تعزیری به همراه مجازات تکمیلی دادنامه قبلی افزایش داد و شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران این حکم را عینا تایید کرد.

وی نهایتا در تاریخ ۲۲ تیرماه با پایان دوره تبعید از شهرستان قائن خارج شد.

لازم به ذکر است سیامک میرزایی علاوه بر تحمل حبس و تبعید بعلت فعالیت های مدنی مستمر خویش دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز گردید.