آذوح: فعالین ملی شهر تبریز با دیوار نویسی گسترده و همچنین گرافیتی های متعدد در سطح شهر در پی بی‌تفاوتی و انکار مسئولین قضایی-امنیتی اردبیل در مواجهه با شرایط سلامتی عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی و یوسف کاری،علی واثقی و رضا واثقی در ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هشدار داده و خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی آذربایجانی شدند.

"هشدار برای دیکتاتور تاریخ را مرور کن

تبریز آتش بگیرد تهران خواهد سوخت" ، "نگران زندانیان سیاسی مان هستیم #عباس_لسانی " ، "ما همه لسانی هستیم"

از جمله متون دیوار نویسی های اعتراضی نقش بسته در خیابانهای سطح شهر تبریز نسبت به وضعیت نگران کننده و بحرانی آقای عباس لسانی و دیگر فعالین محبوس در زندانهای ایران است

در بین زندانیان سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل عباس لسانی به دلایل نامعلوم و از زمان آزادسازی قره‌باغ و دیگر سرزمینهای اشغالی آذربایجان ممنوع المکالمه شده است بنا به شهادت همبندی های ایشان وضعیت سلامت ایشان مناسب نبوده و علائم ابتلا به این بیماری قرار گرفته است.

نزدیکان خبر از تحت مراقبت قرار گرفتن متوالی عباس‌لسانی در بهداری این زندان داده و نظر پزشکان این مرکز مبنی بر ضرورت اعزام عباس لسانی به مراکز درمانی مجهز بیرون بیمارستان را در گفتگوی تلفنی با رسانه ها تایید کرده اند.

گفته می شود مجاری تنفسی عباس لسانی آسیب دیده و پزشکان به جهت امنیتی بودن پرونده مجبورا به وی اسپری تنفسی و مسکنهای قوی جهت کاست دردهای شدید شکم و عضلانی که این زندانی سیاسی بدان گرفتار شده تزریق کرده‌اند.

در روزهای گذشته خبر بی توجهی مسئولین قضایی - امنیتی اردبیل در قبال شیوع کرونا در زندان اردبیل مورد توجه رسانه‌های زیادی قرار گرفته و واکنش منفی کاربران اینترنتی و فعالین حقوق بشری را بهمراه داشته است.