آذوح: بنا بر اقرار نماینده ورزقان در مجلس ایران معدن طلای اندریان در ورزقان به روس‌ها واگذار شده است و مشخص نیست روسها چه مقدار طلا دارند استخراج میکنند.

الله‌ورد دهقانی نماینده ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرمایشی ایران با انتقاد از وضعیت کنونی معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان آزربایجان جنوبی ، گفت که متاسفانه این معدن غنی به جای فرصت برای توسعه منطقه تبدیل به معضل شده است. معلوم نیست روس‌ها چقدر طلا از معدن اندریان برداشت می‌کنند!

نماینده ورزقان در مجلس رژیم ایران با تاکید بر اینکه ما به روش های استخراج و مسائل مالی «معدن طلای اندریان» اعتراض داریم، گفته است «مشخص نیست طرف روسی چه مقدار به لحاظ وزنی و دلاری از این معدن بهره‌برداری می کند

الله‌ورد دهقانی هشدار داد که «چنانچه مسائل مربوط به روش های استخراج و مسائل مالی این معدن شفاف‌سازی نشود، نه فقط بر ابهامات موضوع خواهد افزود، بلکه شاهد قاچاق طلا در منطقه خواهیم بود

در این میان منابعی در سپاه تروریستی پاسداران میگویند جمهوری اسلامی در ازای نصب کامل سامانه دفاعی اس ٣٠٠ معدن طلای اندریان آزربایجان را به روسیه واگذار کرده‌اند!