آذوح: ایوب شیری فعال ملی آزربایجانی ساکن تبریز که پیشتر به بهانه اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و با قرار وثیقه در آزادی به سر می برد توسط دادگاه کیفری دو تبریز به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است. همچنین آقای شیری در کنار تعلیق این حکم به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند محکوم شده است.

براساس این حکم که توسط دادگاه کیفری ۲ تبریز صادر و ابلاغ شده است، آقای شیری از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

همچنین در بخشی از دادنامه صادره علیه آقای شیری آمده است که وی در کنار تعلیق این حکم با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت نسبی لازم بهداشتی و کمبود آن به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد شوینده، دستمال (پد) الکلی و دیگر مواد مشابه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با هماهنگی اداره بهزیستی و کمیته امداد برای خانواده های نیازمند، کم توان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص محکوم شده است.

این حکم روز دوشنبه ۹ تیرماه به آقای شیری ابلاغ شده است.

این فعال ملی آزربایجانی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران در تبریز بازداشت و پس از حدود سه ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان تبریز منتقل شدند.

آقای شیری نهایتا در تاریخ ۷ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.