آذوح: جلسه دادگاه تجدید نظر وکیل و فعال حرکت ملی آذربایجان جنوبی؛ «محمد گونیلی» در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار اکاذیب و مطالب قوم گرایانه در فضای مجازی برگزار شد.

جلسه دادگاه تجدید نظر وکیل و فعال تورک آذربایجانی محمد گونیلی صبح روز 24 بهمن ماه 98، برگزار شد. وی در مرحله بدوی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر اساس ابلاغیه که به دست محمد گونیلی رسیده است، جلسه دادگاه صبح روز پنجشنبه 24 بهمن در شعبه 26 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست و مستشاری قاضی دولت آبادی در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار اکاذیب و مطالب قوم گرایانه در فضای مجازی برگزار شد.

گفته می شود در این جلسه دادگاه که با حضور محمد گونیلی و وکیل وی برگزار شده بود نمایندگانی از دادستانی نیز در این جلسه حضور داشتند.

در خلال این جلسه آقای گونیلی با ساختگی و واهی عنوان کردن اتهام انتسابی تمامی فعالیت‌های خود را در چهار چوب مقرارات ایران دانست و خواستار حفظ استقلال دادگاه و عدم تاثیر پذیری از پرونده‌ سازها توسط ارگان‌های امنیتی سپاه و در نهایت صدور رای منصفانه از سوی دادگاه شد. وکیل ایشان نیز آخرین دفاعیات خود را به صورت کتبی تقدیم دادگاه کرد.

گفتی است که در خصوص اتهامات دیگر آقای گونیلی مبنی بر «در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه به افراد فاقد صلاحیت با پوشش مامورین دولت و ارتباط و همکاری با دول مورد خصم بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی» کماکان در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان تبریز در حال رسیدگی می باشد

لازم به یادآوری است در تاریخ 3 بهمن ماه سال گذشته آقای محمد گونیلی که در حال تحقیق درباره «پرونده قتل خانم زهرا نوید پور» به منظور بر عهده گرفتن پرونده ایشان بودند و در پی تماس شخصی با هویت نامعلوم به منظور دریافت اطلاعاتی در این خصوص راهی ملکان می شود و در تاریخ 4 بهمن ماه همان سال توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت می شود.

همچنین بعد از دستگیری و بازداشت این فعال حرکت ملی با حکم قضایی کانون وکلای مرکز اطلاعات آقای گونیلی را از لیست خود حذف و پروانه وکالت ایشان را باطل کرده است.

لازم به اشاره است این فعال حرکت ملی بعد از تحمل بیش از11 ماه بازداشت و انواع شکنجه جسمی و روانی در تاریخ شنبه 25 آبان ماه سال 98 با قرار وثیقه سنگین 850 میلیون تومانی موقتا آزاد شده است.