آذوح: شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی راد، «یوسف کاری» فعال حقوق تورک را که در زندان مرکزی اردبیل تحت بازداشت نیروهای امنیتی درآمده با اتهامات انتسابی «عضویت در گروه گاماج» و «تبلیغ علیه نظام» به اشد مجازات که به ترتیب پنج و یکسال حبس تعزیری بوده جمعا به ۶ سال زندان محکوم کرد.

دادگاه این فعال آذربایجانی روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه ۹۸، در شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل برگزار شد. او در ۱۲ شهریورماه امسال، بازداشت و با ممانعت نیروهای امنیتی از آزادی موقت او جلوگیری شده بود.

در دادنامه مربوط به حکم مذکور که سه شنبه ۲۶ آذر ۹٨ به آقای کاری ابلاغ گردیده آورده شده: "در مورد فعالیتهای قبلی وی نیز می‌توان به شرکت در تجمع عناصر قوم‌گرا در قله سبلان در تاریخ ۹۸/۰۵/۱۳، دستگیری در تجمع قلعه بابک در تاریخ ۹۸/۰۴/۱۴، حضور در مراسم استقبال از زندانیان امنیتی مانند عباس‌لسانی ، رحیم غلامی و غیره اشاره کرد.

بررسی اقدامات متهم در شبکه مجازی نامبرده در صفحه اینستاگرامی که در آن با انتشار تصاویری از آقای عباس لسانی و برخی از فعالین گروه وی به درج مطالبی چون «عباس لسانی را آزاد کنید، عباس لسانی میللی قهرمانیمیز، آذربایجان میللتی‌نین سسی، آذربایجانین سیاسی محبوس‌لاری آزاد اولسون و فعالیت در برخی پیامهای منتشره به زبان تورکی در رسانه‌ها از قبیل (با یکدیگر در کنار مبارزان شجاع راه وطن) همچنین تبلیغ و حمایت از اغتشاشات خرداد ٨۵، تسلیت به عناصر تجزیه‌طلب به مناسبت فوت عنصر تجزیه‌طلب آذربایجان شرقی و یکی از ریش سفیدان حرکت به اصطلاح ملی آذربایجان(مرحوم حسن دمیرچی) و دیوارنویسی در حمایت از سالروز تشکیل فرقه دمکرات آذربایجان در سال ۱۳۲۵ می باشد.

فلذا؛ با استناد به مواد ۴۹۹ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲، متهم به عضویت گروه باصطلاح مدنی و قومی با لیدری آقای عباس لسانی زیرشاخه داخلی گاماج از طریق شرکتِ مستمر در جلسات آنها به قصد برهم زدن امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم می‌شود."