آذوح: با شکایت «ناصح محمدخانی» شهردار غیربومی شهرستان تکاب (تیکان‌تپه)، دوازده نفر از معترضان به نصب نماد تروریستی پژاک در تکاب به دادگاه فراخوانده شدند.

در همین ارتباط شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تکاب، با صدور ابلاغیه، دوازده نفر از شهروندان تکاب به اسامی «صائب نهاوندی تکانتپه، یاورعلی قمرنیا، علی هدایتی، وحید صدری، رامین رضایی، مهدی رضایی، عبدالله افلاکی، حمید عیوضی، هادی شهبازی، مرتضی نیسانی، مجید زاهدپور و نواب جهانی» را به دادگاه احضار کرد.

در این احضاریه، اتهام جوانان تیکان تپه «اخلال در نظم و آسایش عمومی و توهین به شهردار حین انجام وظیفه» عنوان شده است.

این در حالیست که صدها نفر از شهروندان شهرهای تیکان‌تپه، سایین‌قالا و قوشاچای با نگاشتن توماری، خطاب به «محبی‌نیا» و «هاشمی» نمایندگان این سه شهر و دادگستری تیکان‌تپه، ضمن محکوم کردن نصب نماد گروههای تروریستی کردی در تکاب، خواستار برچیدن این نماد و محاکمه «آمران و عاملان» این اقدام گستاخانه شده بودند اما دادگستری به جای محاکمه مجرمان، در صدد محاکمه معترضان به این اقدام غیرقانونی برآمده است.

وکالت پرونده شکایت شهردار کردزبان و دیواندره‌ای از جوانان تیکان تپه را «محمود روشنی حاجی‌بابا» وکیل پایه یک دادگستری بر عهده گرفته است. دیگر وکلای شهر حاضر نشده اند وکالت این پرونده را بر عهده بگیرند.

لازم به ذکر است پیشتر روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۸، جمعی از جوانان تیکان‌تپه در اعتراض به نصب کردن نماد گروههای تروریستی پژاک و دمکرات در محله شریف‌آباد، در حیاط شهرداری تکاب تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

این تجمع مسالمت آمیز با دخالت «ناصح محمدخانی» شهردار، رئیس دفتر کردزبان وی و هواداران «حسن میکائیلی» عضو کرد افراطی شورا، به تشنج کشیده شده بود.

تنها ساعاتی پس از این تجمع اعتراضی، مسئولان شهرداری این نماد تروریستی را از داخل المان موسوم به «دف» برچیدند. در حالیکه تا پیش از این تجمع اعتراضی، شهردار و اعضای شورای شهر از تعلق داشتن این نماد به گروههای تروریستی کردی طفره می رفتند.

پیشتر «برادری» امام جمعه تکاب نیز، ضمن انتقاد از «حسین میکائیلی» و شهردار غیربومی، خواستار برچیده شدن این نماد تروریستی شده و هشدار داده بود «اگر مسئولان در این باره اقدام نکنند، مردم تکاب خود راسا وارد میدان خواهند شد

المان موسوم به «دف» که در داخل آن «خورشید» نماد تروریستی پژاک و حزب دمکرات به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده با پیگیری «حسین میکائیلی» و به سفارش «ناصح محمدخانی» با هزینه ۳۷۰ میلیون تومانی در شهر دیواندره ساخته شده و در محله شریف آباد تکاب نصب شده است.