آذوح: شعبه ۲۶ بیدادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری طی حکمی سیامک میرزایی فعال سیاسی شناخته شده تورک را که پس از سپری کردن ۳ سال حبس در زندان اوین به شهر قائن تبعید شده با اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام ناجمهوری اسلامی ایران” به ۱ سال حبس تعزیری‌ و از باب مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور و عضویت در احزاب ، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی به مدت دو سال محکوم کرد.

در دادنامه صادره درج شده این حکم بر اساس “تحقیقات بعمل آمده قضایی ، گزارش تقدیمی و تکمیلیِ سازمان اطلاعات تهران ، محتوای منعکس در پرونده که فعالیت تبلیغی بشمار آمده و انتقاد تلقی نگردیده ، مصون ماندن دلایل از شبهه و تردید ، فقد دفاع مٶثر متهم ، احراز سوء نیت نامبرده ، عدم حضور در جلسه دادگاه ، همچنین محتویات و تعابیر منتشر شده در فضای مجازی که حکایت از هدفمند بودن رفتار ارتکابی را میرساند ” صادر گردیده است.

ادله جرم و مصادیق اتهامِ منتهی به حکم جدید که پنج ماه پیش آنهم سه روز مانده به پایان محکومیت این فعال ملى آزربایجانی با سندسازی ابلاغ و توسط اداره اطلاعات در بازجویی ها مطرح گردید ” نگارش نامه‌ای سرگشاده برای دادستان شهرستان بهارستان تهران مبنی بر تعدی و تخلفات ضابطین امنیتی از وظایف قانونی و عدم اختیارات مسئولین قضایی در برابر کارشکنی و اعمال خودسرانه ضابطین امنیتی ، تماس تلفنی ایشان با آقای عباس لسانی فعال ملی سرشناس آزربایجانی ، نگارش مقالاتی در ارتباط با حقوق اتنیک های ایران و حمایت از آموزش به زبان مادری ، اعلام حمایت سازمان عفو بین الملل از ایشان ، اعلام حمایت رسانه های تورکی ، فارسی و حقوق بشری از ایشان و اعتصاب غذای وی در زندان” عنوان شده است.

بیدادگاه بدوی آقای میرزایی ۱۱ آذر ماه جاری در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران بدون حضور وی که در اقامت اجباری قائن از شهرهای استان خراسان جنوبی بسر میبرد تشکیل گردید.

لازم بذکر است ؛ سیامک میرزایی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۵ ، در پارس‌آباد مغان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به بازداشتگاه اوین تهران منتقل شد.

وی پس از ماهها بازجویی و شکنجه در انفرادی اوین توسط دادگاه انقلاب بهارستان به اتهام ” عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت داخلی ” به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال اقامت اجباری در شهرستان طبس محکوم گردید .

این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال تبعید تقلیل یافت.

حکم دادگاه تجدید نظر نیز در اسفندماه ۹۶ توسط دیوان عالی ایران تایید شد.

سیامک میرزایی متولد ۱۳۵۹ شهر مغان و ممنوع التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بوده که در سال ۱۳۸۸ نیز به جهت فعالیتهای مدنی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود.