آذوح: «یاشار پیری»؛ فعال ملی آذربایجان جنوبی در تبریز از «بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز» به «سازمان اطلاعات سپاه» این شهر منتقل شد.

فعال ملی تورک؛ یاشار پیری که از روز چهارشنبه هفته گذشته به مورخ ۶ آذرماه ۱۳۹۸ از سازمان اطلاعات سپاه تبریز به زندان مرکزی این شهر انتقال داده شده بود، بنا به دلایل نامعلوم روز شنبه ۹ آذر ماه دوباره به اطلاعات سپاه تبریز منتقل شد.

یاشار پیری از فعالین ملی آذربایجان جنوبی می باشد که در روز یکشنبه؛ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸ (یک روز پس از شروع اعتراضات علیه گرانی) به همراه برادر خود؛ «روزبه پیری» در تبریز از طرف اطلاعات سپاه این شهرستان بدون نشان دادن هیچ حکم بازداشتی، ربوده شد.

یاشار پیری در ۵ شهریور ماه ۱۳۹۰ در اعتراض به خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه از طرف حاکمیت ایران، در تبریز دستگیر شد و پس از گذراندن ۲۰ روز در اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهرستان منتقل شد که طی حکمی از طرف دادگاه به ۳ ماه حبس تعلیقی به مدت ۳ سال و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

روزبه پیری نیز از فعالین ملی آذربایجان جنوبی که پیش تر ۷ مرداد ماه ۱۳۹۵ در اعتراضات ملت آذربایجان جنوبی به مجله فاشیستی «طرح نو» در تبریز از طرف سازمان اطلاعات سپاه این شهرستان دستگیر شد که پس از گذراندن ۱۰ روز در بازداشتگاه سپاه ،با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

خاطرنشان می کنیم که نیروهای امنیتی خانواده این فعالین را برای عدم انتشار اخبار تحت فشار و تهدید قرار داده است.