ملت تورک آزربایجان

فعالین حرکت ملی

در ماه‌های اخیر موج سنگین فشار اقتصادی بر مردم که ماحصل سیاست‌های دیکتاتورمآبانه و سرکوب‌گرایانه رژیم حاکم ایران در عرصه سیاست‌های اقتصادی و خارجی و اختلاس‌های بی حد و مرز آقازاده‌ها که به نام «سفره انقلاب» صورت می گیرد می‌باشد، بستر اعتراضات مردمی علیه فساد را فراهم آورده بود.

اکنون با افزایش بهای بنزین و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی و فشار مالیات بر در آمد به جامعه که بیکاری، ورشکستگی صنایع و گرانی به همراه داشته خشم مردمی به غلیان آمده و شاهد اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف بلاخص شهرهای آزربایجان جنوبی هستیم.

جمهوری اسلامی ایران که در نتیجه سیاست‌های غلط خود در عرصه بین‌المللی با فشار تحریم‌ها روبرو گشته قصد دارد تا با افزایش نرخ‌ها بخشی از نیازهای مالی خود را از طریق مردم زحمتکش تامین کرده و فشار را متحمل مردم کند.

البته فراموش نکنیم که در عرفه انتخابات ریاست جمهوری ایران، کش و قوس باند خامنه‌ای، رئیسی، روحانی و حسین طائب در بعضی از معادلات سیاسی داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران دخیل می‌باشد. اما آنچه برای مردم مهم می‌باشد «خالی شدن سفره مردم از نان شب» می‌باشد که ده‌ها مشکل اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و شغلی را سبب گریده است و باندهای رژیم هر چقدر هم درگیر اختلافات باشند، مردم تاوان تروریسم دولتی و سیاست‌های سرکوب‌گرایانه جمهوری اسلامی را می‌دهند و این اعتراضات خیابانی نتیجه ۴۰سال سرکوب عریان مردم می باشد.

با اینکه همه مناطق ایران گرفتار فقر و بدبختی می‌باشد، آزربایجان جنوبی از قربانیان اصلی سیاست‌های سرکوب نژادی و تبعیض اقتصادی رژیم جمهوری اسلامی ایران است که با همراهی محافل شونیستی و فاشیستی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر حقوق ملی بشدت سرکوب گریده و زیربناهای اقتصادی، صنعتی و طبیعی‌اش تقریبا نابود شده است.

آمار بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی خانواده‌های آزربایجانی، آمار خودکشی‌ها و بحران‌های اجتماعی را در سطح آزربایجان جنوبی بشدت افزایش یافته است. با این همه هر صدای معترضی در آزربایجان جنوبی با اتهام واهی «پانترکیسم» بشدت سرکوب می‌شود به‌طوری‌که در حال حاضر ده‌ها فعال حرکت ملی آزربایجان در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران محبوس می‌باشند.

اعتراض به نابودی زیرساخت‌های اقتصادی و وضعیت اسفناک معیشتی مردم حق ملت تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد. این اعتراضات صرفا به افزایش نرخ بنزین نبوده و همه سیاست‌های فاشیستی و استعمارگر جمهوری اسلامی و حامیان آن را هدف قرار داده است.

شعارهای تورکی در تجمعات اعتراضی در شهرهای آزربایجان جنوبی مبین این واقعیت می‌باشد که «حرکت ملی آزربایجان‌» بعنوان نیروی پویای ملت تورک آزربایجان قدرت میدانی را در دست داشته و تشکیلات‌های حرکت ملی حالت راهبردی خود در بطن ملت تورک آزربایجان پیدا کرده‌اند.

یقین می‌دانیم بعضی محافل سعی در مصادره اعتراضات مردمی در شهرهای آزربایجان را خواهند داشت، اما درایت سیاسی تشکیلات‌های حرکت ملی و مدیریت صحیح رسانه‌ای و میدانی فعالین حرکت ملی واقعیت خیابان‌های آزربایجان جنوبی را در این اعتراضات بهتر از قبل مشخص خواهد نمود.

لذا ما از همه تشکیلات و رسانه‌های حرکت ملی می‌خواهیم مانند چند روز گذشته انسجام فکری و کاری را وسعت بخشیده و از همه فعالین ملی می‌خواهیم با دقت به رهنمود رسانه‌های حرکت ملی آزربایجان با شعارهای ملی و خبر رسانی لحظه به لحظه نبض خیابان‌های آزربایجان را به دست گیرند.

ما به عنوان «پلاتفرم همکاری سازمان‌های سیاسی آزربایجان» ضمن حمایت از اعتراضات مردمی به گرانی و بیکاری و سرکوب‌های جمهوری اسلامی، از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی که در ساختار جمهوری اسلامی ایران می‌باشند می‌خواهیم بجای سرکوب مردم در کنار خواهران و برادران خود باشند.

ما به همه نیروهای تورک زبان نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و سپاه و بسیج می گوئیم که خواهران و برادران شما در آزربایجان زیر فشار اقتصادی نابود می‌شوند، سرکوب ملت تورک آزربایجان نتیجه خوبی نخواهد داشت. هیچ رژیم دیکتاتور و استعمارگری نمی‌تواند تا ابد باقی بماند. در فردای فروپاشی جمهوری اسلامی در کنار ملت خود رو سفید باشید و درغیر اینصورت رو سیاه ملت تورک آزربایجان جنوبی خواهید بود.

پلاتفرم همکاری سازمان های سیاسی آذربایجان

جنبش دانشجویی آزربایجان (آذوح)

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش)

حزب دموکرات آزربایجان جنوبی (گادپ)

شنبه – ۲۵ آبان ۱۳۹۸