آذوح: رحیم غلامی شاعر و نویسنده تُرک آذربایجانی به مورخه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ پس از مراجعه به اجرای احکام اردبیل بازداشت و جهت اجرای حکم روانه زندان اردبیل گردید.

وی پیشتر به اتهام توهین به بنیانگذار حکومت ایران توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و حکم وی نیز در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شده بود.

لازم به ذکر است که رحیم غلامی شاعر، نویسنده و محقق آذربایجانی پیشتر، بعد از دو ماه بازداشت با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اردبیل موقتا آزاد شده است.

این فعال ملی ترک آذربایجان جنوبی، ساکن اردبیل و از فعالان با سابقه این شهر است که به جهت فعالیتهایش بارها دستگیر و زندانی شده است.

در زمان بازداشت این فعال فایل یکی از پروژه های تحقیقاتی وی که در قالب لغتنامه بوده و بیش از ۱۰ سال تلاش بی وقفه ایشان را در پی داشته توسط مامورین امنیتی ضبط گردیده بود.

ایشان که پیشتر نیز سابقه بازداشت و زندانی شدن در رابطه با فعالیت های خویش دارد؛ نویسنده کتاب های «فولکلوروموزدان بیر یارپاق» ، «آتالار سوزو» و «فولکلور ناغیل لاری» می باشد که توسط انتشارات «یایلیق» به چاپ رسیده است.

جامعه قلم آذربایجان بازداشت و حکم صادره علیه آقای غلامی را مرتبط با این اثر دانسته و عمیقا نگران سرانجام این اثر ارزشمندی هستند که سالها روی آن زحمات و تحقیقات فراوانی صورت گرفته است.