آذوح: جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین در مقابل ساختمان استانداری قزوین، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

روز دوشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، شماری از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری قزوین، دست به تجمع زدند.

این تجمع در ادامه اعتراضات روز یکشنبه برخی از کارگران شرکت کنتورسازی شهر صنعتی البرز استان قزوین برای دریافت حقوق معوقه ۲۵ ماهه و سنوات شان است که این بار هم در مقابل استانداری قزوین جمع شده‌اند.

به گفته یکی از کارگران هیچ یک از مسئولان استان قزوین پاسخگوی درخواست آنان نبوده و حتی به آنان گفته شده که مشکل آنها باید از سوی مسئولان کشوری رسیدگی و رفع شود و استانداری در این خصوص نمی‌تواند کاری انجام دهد.

https://www.youtube.com/embed/0akK2Pts4mM

صبح دوشنبه کارگران این شرکت به همراه خانواده‌های خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند و از مسئولان تسریع در پیگیری مطالبات خود را خواستار شدند.

در این تجمع کارگران با نصب ۲ بنر مقابل درب استانداری، شعار «عزا عزاست امروز؛ روز عزاست امروز، زندگی کارگر روی هواست امروز» و «استانداری حمایت؛ حمایت» سر داده‌اند.

از اول مرداد ماه سالجاری بعد از ممنوعیت ورود حدود ۲۰۰کارگر کارخانه کنتورسازی به کارخانه؛ علیرغم اینکه دادستان قزوین مجوز ورود دوباره کارگران به کارخانه را صادر کرد؛ اما کارگران همچنان بلاتکلیف می باشند.

در کارخانه کنتورسازی ایران حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند اما طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حدود ۲۰۰ کارگر کاهش یافته است.

همچنین کارگران از سال ۹۵ تاکنون حدود ۲۵ ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکارند و پرداخت حق بیمه‌هایمان با مشکل جدی مواجه است.

کارگران بارها برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات خود به مسئولان مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.