آذوح: اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، اظهار داشت که در سطح استان اردبیل هزار روستا با کمبود آب (شرب) مواجه هستند که برای رفع این مشکل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

استاندار اردبیل، اکبر بهنامجو ظهر امروز در در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در اردبیل گفت:در سطح استان اردبیل هزار روستا با کمبود آب مواجه هستند که برای رفع این مشکل دولت باید هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین کند تا با برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۲ سال آینده طرح آبرسانی به روستاهای محروم از آب تکمیل گردد.

وی با توجه به پایان پروژه راه آهن اردبیل -میانه گفت:پیش‌بینی شده طرح راه‌آهن اردبیل سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و در کنار آن هم اتصال آن به پارس‌آباد و جهموری آزربایجان مورد پیگیری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی بر اساس ماده ۵۶ در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کرده و مقرر است ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود.

استاندار اردبیل گفت: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود: برای پایاب سد سبلان هم بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند و پیش‌بینی شده تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بهنامجو احداث گلخانه در استان را یادآور شد و گفت: بانک کشاورزی نیز در این طرح به میزان ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی تاکید کرد که بانک‌های عامل همانگونه که در این زمینه‌ها خوب عمل کرده‌اند در خروج طرح‌های راکد استان هم از رکود اهتمام جدی داشته باشند چرا که مطالبه اصلی مردم این استان اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

وی درباره حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش افزود: بانک ملی سه هزار میلیارد ریال ، بانک تعاون ۲ هزار میلیارد ریال ، بانک صادرات چهار هزار میلیارد ریال و صندوق توسعه تعاون هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را در سال‌های اخیر تقبل کردند.