آذوح: سپاه پاسداران استان همدان می گوید زنان حاضر در یک «دورهمی» را به اتهام «ترویج سبک زندگی غربی» بازداشت و «شبکه» آن‌ها را «منهدم» کرده است.

روابط عمومی سپاه انصار الحسین،گروه تروریستی سپاه استان همدان دوشنبه (7 مرداد) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد جمعی از زنان همدان را در راستای مبارزه با «هجمه فرهنگی دشمنان نظام در مخالفت با حجاب، ترویج سبک زندگی غربی و موج سازی رسانه‌ای در این حوزه» بازداشت کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره تعداد افراد بازداشت شده و اتهام‌های آن‌ها منتشر نشده، اما سپاه پاسداران همدان اعلام کرده است که این «شبکه به هم پیوسته» برای «ترویج سبک زندگی غربی از دورهمی بانوان همدانی برای رسیدن به اهداف خود» استفاده می‌کرد.

طی ماه‌های اخیر اخبار مختلفی درباره بازداشت جوانان، زنان و افراد گوناگون در میهمانی‌ها در نقاط مختلف آذربایجان جنوبی منتشر شده است.

همچنین به گفته فرمانده نیروی انتظامی اخیرا 300 هزار نفر به اتهام «بی حجابی در خودرو» از سوی این نیرو احضار شده اند.

علاوه بر این طی چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی درباره بازداشت زنان و جوانان در مهمانی‌ها با ورود به منازل افراد از سوی بسیج، سپاه پاسداران و حتی در مواردی سازمان اطلاعات سپاه از استان‌های مختلفت ایران منتشر شده‌ است.

پیشتر مقام‌های قضایی و امنیتی ایران اعلام کردند که برخورد با زنان به دلیل عدم رعایت حجاب یا اعتراض به حجاب اجباری شدت خواهد گرفت.