آذوح: سیامک میرزایی جهت تعیین تکلیف حکم تبعید در دادگاه بهارستان به کلانتری ۱۱ سلطان آباد بهارستان منتقل شده است.

این فعال ملی و زندانی سیاسی آزربایجانی که حکم سه سال حبس تعزیری او روز هفتم تیرماه گذشته پایان یافته و با تاخیری یکماهه جهت تعیین تکلیف حکم یکسال تبعیدش به طبس از زندان اوین به شعبه یک دادگاه انقلاب بهارستان معرفی گردیده، عصر ۶ مرداد ماه ۹۸ جهت حضور در آن دادگاه به کلانتری ۱۱ سلطان آباد بهارستان منتقل شد.

قرار است در دادگاه انقلاب و دادستانی شهرستان بهارستان نسبت به حکم تبعید موجود در پرونده این فعال آزربایجانی تصمیم‌گیری بعمل آورده شود.

سیامک میرزایی که از سه سال پیش به “اتهام تشکیل جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور” دستگیر و با تقلیل حکم از ۱۰ سال به ۳ سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی در بند ٨ زندان اوین نگهداری میشده، دو روز قبل از اتمام مدت حبس به شعبه ۶ دادسرای اوین احضار و با اتهام جدیدی روبرو شد.

«فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق برقراری تماس تلفنی با عباس لسانی فعال سرشناس آذربایجانی و اعتصاب غذا در طول دوران حبس»، بهانه و عنوان اتهامی بوده که جهت آزادی پس از اتمام دوره حبس برایش تعیین وثیقه صورت گرفته است.

وثیقه‌ای که علی‌رغم احیاء آن ، یکماه با عدم پذیرش از سوی شعبه متهم کننده روبرو شده است.

میرزایی بیست روز از این تاخیر یکماهه را به دلایل نامعلوم جهت بازجویی به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل گردیده که از ابتدا تا انتهای آن نیز و در جهت اعتراض به این برخورد غیرقانونی در اعتصاب غذا بسر بُرد.

هنوز معلوم نیست علت مخالفت و سختگیری‌های زیاد از حد نیروهای قضایی و امنیتی با آزادی سیامک میرزایی آنهم پس از سپری شدن حکم موجود در پرونده چه بوده است.

وثیقه تعیین شده جهت آزادی موقت میرزایی در طول این یکماه از میزان قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی ابتدا به سند ملکی یکصد میلیون تومانی و نهایتاً به سند ۲۰۰ میلیون تومانی افزایش داده شده است.