آذوح: کارکنان عوارضی‌های استان قزوین در اعتراض به لغو شرایط کاری آن‌ها با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، روز شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸، جمعی از کارکنان عوارضی های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در اعتراض به لغو شرایط کاری آن‌ها با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، مقابل استانداری قزوین، دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همین راستا کارکنان با توجه به حذف پرداخت‌های نقدی در عوارضی های استان و آینده مبهم شغلی خود مقابل استانداری قزوین حضور یافته و خواستار رسیدگی مسئولان به این مطالبات شدند.

کارکنان عوارضی‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوین که ۱۳۵ نفر هستند از اسفندماه سال 1397، با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض بیکار شده اند.

این در حالی است که مقرر شده بود کار مشخصی برای این کارکنان تعریف شود، اما اکثر آنها با بیش از ۱۵ سال سابقه کار امروز بیکاری را تجربه می کنند.

با گذشت چند ماه از اجرایی شدن پرداخت های الکترونیکی در عوارضی آزادراه های استان قزوین، هنوز وضعیت تعدادی از کارکنان شاغل در این حوزه که برخی بیش از ۲۰ سال سابقه کاری نیز دارند، مشخص نشده است.

یکی از کارکنان عوارضی قزوین گفت: «با ۱۹ سال و ۱۰ ماه سابقه و با توجه به سختی کار، تنها برای بازنشستگی به ۲ ماه زمان نیاز داشتم اما اجرای یک طرح تمام سابقه من را تحت الشعاع خود قرار داد

یکی دیگر از کارکنان راهداری قزوین نیز گفت: «با ۲۵ سال سابقه کار در شرایط سخت و زیان آور، امروز با الکترونیک شدن باجه های عوارضی ها، تکلیف من با یک خانواده چهار نفری نامشخص است

بیشتر معترضان با داشتن چند فرزند، امیدواربودند که پس از حدود ۲۰سال کار سخت و طاقت فرسا و بیماری های تنفسی بازنشسته شوند که ناگهان با الکترونیکی شدن پرداخت در عوارضی آزادراه های استان، از کار معلق شده و هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.