آذوح: کارخانه گونی بافی و بسته بندی آذر فدک شبستر تصمیم دارد حدود ۳۵۰ کارگر را اخراج کند.

این کارگران روز چهارشنبه ۲۶ تیر در اعتراض به اخراج خود از کارخانه مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مقامات محلی شدند.

علیار راستگو، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در ارتباط با مشکلات این کارخانه گفته است «چون بخشی از مواد اولیه از طریق بورس باید تامین شود و برخی موانع و مشکلات اعم از ایجاد وقفه در تامین مواد اولیه وجود دارد و حتی زمانی که این مواد از بیرون تامین می‌شود نیز بازهم مشکلاتی وجود دارد، لذا کارگران نگران تعدیل بخاطر فعالیت هستند.»

کارگران آذر فدک روز دوشنبه ۲۴ تیر نیز در همین ارتباط مقابل کارخانه واقع در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، در کیلومتر ۲۰ جاده تبریز- صوفیان، تجمع کرده بودند.

رسانه محلی «تبریز من» درباره این تجمع به نقل از یکی از کارگران نوشته است که سهمیه کامل مواد اولیه این کارخانه تامین نشده و مسئولان نیز به وضعیت شرکت بی‌توجهند.

بنا بر این گزارش، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در میان کارگران حاضر شده و گفته است «در جهت تامین خواسته این واحد تولیدی رایزنی لازم را با مسئولان مربوط انجام خواهد شد.» حسن مستفید، فرماندار شهرستان شبستر نیز وعده پیگیری اعتراض کارگران را داده است.