آذوح: امیر رامین فرد، به اتهام «توهین به رهبر» به دو سال زندان محکوم شد. وی پس از مراجعه به واحد اجرای احکام بازداشت و برای تحمل حبس به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

به گزارش هرانا، رامین فرد، روز شنبه ۲۲ تیر ماه پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادگستری تبریز بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان این شهر انتقال یافت.

او پیشتر از سوی دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» به دوسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

او به همراه سه تن دیگر به نام‌های سینا زیرک قراملکی، احمد ندرخانی و علی ندرخانی در ۷ تیرماه سال گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

در آبان ماه ۱۳۹۷ امیر رامین فرد از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و بابت اتهام «توهین به رهبری از طریق سوزاندن و تخدیش عکس» علی خامنه‌ای به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که بر اساس ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس قابل اجراست.

امیر رامین فرد، پیش از بازداشت و انتقال به زندان، با نگارش نامه‌ای نسبت به انتقالش به زندان هشدار داده و با اشاره به مرگ‌های مشکوک زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران اعلام کرده است که مسئولیت هر گونه اتفاقی که طی مدت تحمل حبس برای وی بیافتد به عهده حاکمیت خواهد بود.

او همچنین در این نامه خواستار اعزام هیات‌های بی‌طرف بین‌المللی به زندان‌های ایران برای بررسی وضعیت زندانیان شده است.