آذوح: روز یکشنبه مراسم چهلم فعال و مبارز سیاسی حرکت ملی آزربایجان مرحوم عزیز پورولی در آنکارا برگزار گردید.

به گزارش آراز نیوز، مراسم چهلم فعال و بارز سیاسی حرکت ملی آزربایجان مرحوم عزیز پورولی روز یکشنبه ۸ تیرماه ۱۳۸۹ در آنکارا با حضور فعالین ملی آزربایجان، نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به حرکت ملی آزربایجان جنوبی از کشورهای مختلف برگزار گردید.

در این مراسم مجید جوادی از اعضای شورای مرکزی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان، گونتای صدوقی از فعالین ملی آزربایجان و همرزمان آن مرحوم، اسماعیل جوادی از فعالین ملی و از همرزمان نزدیک وی و مسعود هارای شاعر و فعال ملی آزربایجان با ایراد سخنرانی در خصوص مبارزات سیاسی عزیز پورولی از زندگی مبارزاتی، روحیه مقاوم و خستگی‌ناپذیر ایشان در طول حیات سیاسی و مبارزاتی علیه نژادپرستی و استعمار حکومت تهران ابعاد شخصیتی وی را برای حاضرین در مراسم بازگو کردند.

در این مراسم آقای سلجوق اونال رییس انجمن فرهنگی آزربایجان در آنکارا نیز که به همراه دیگر اعضای این انجمن در این مراسم حضور داشتند به ایراد سخنرانی پرداخته وبه لزوم حمایت و قدردانی از تلاشها و مبارزات فعالین ملی در طول حیاتشان تاکید کرد.

در این مراسم جزوه «دیرنیش سسی» به یادبود عزیز پورولی که همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت فعال ملی سرشناس عزیز پور ولی چاپ و منتشر شده بود به حاضرین در مراسم اهدا شد.

در بخش پایانی مراسم میهمانان و دانشجویان از کشورهای آزربایجان شمالی ،قزاقستان ، ترکمنستان ، ازبکستان و تورکهای اویغور با ایراد سخنان کوتاهی ضمن ابراز همدردی با فعالین و ملت تورک آزربایجان بر لزوم تداوم و حیات ابدی اندیشه‌های‌مرحوم عزیزپور‌ولی تاکید کردند.

مراسم چهلم فعال ملی مرحوم عزیز پورولی در آنکارا برگزار گردید