آذوح: تعدادی از دستفروشان محدوده بازار تبریز، در اعتراض به ممانعت شهرداری تبریز از دستفروشی در محدوده بازار، مقابل ساختمان فرمانداری تبریز تجمع کردند.

در حالی روزبه‌روز به تعداد دستفروش افزوده می‌شود که، شهرداری و حکومت ایران، هنوز نتوانسته‌اند راهی برای «ساماندهی و اشتغال ایمن» این قشر ضعیف جامعه فراهم سازند.

طبق اعلام شهرداری تبریز از یکشنبه (۹ تیرماه) هر گونه دستفروشی و ایجاد سد معبر در محدوده «بازار تاریخی تبریز» ممنوع گردیده است.

این در حالی است که شهرداری باید دستفروشان را ساماندهی کند.

شهردار موظف است محیط هایی در همه محله ها برای کار دست‌فروشان در نظر بگیرد و یا به دلیل اهمیت بازار فروش این دستفروشان که بیشتر در معابر شهری‌اند در محیط‌های عمومی ساماندهی و مدیریت شوند.

توهین و ضرب و شتم مکرر دست‌فروشان به بهانۀ رفع سد معبر و برخورد با آنها، پدیدۀ نام‌آشنایی است که به تکرار ویدیوهای آنها از اکثر شهرها در فضای مجازی منتشر می شود.

استفاده از الفاظ رکیک، تحقیر، ایراد صدمه بدنی عمدی و بر هم زدن بساط فروش یک دستفروش که بیشتر سالخورده، زنان سرپرست خانوار، جوانان و نوجوانان جویای کار می باشند، در فیلم‌ها مشهود است.

حکایتی تاسف‌بار که در سکوت توامان «قانون و مدیریت شهری» به نوعی وظیفه شهرداری ها تبدیل شده است.

قشر ضعیف جامعه در تلاش است با کمترین امکانات شغلی، نانی به خانه ببرند، نه دزدی می کنند نه جرم دیگری مرتکب شده اند: ساده است؛ آنان خانواده ای دارند که چشم انتظار نان است.