آذوح: گزارشات دریافتی از تبریز، حاکی از آن هست که بسیجیان پایگاه های مساجد محلات حیدرآباد و ۴۰متر تبریز در اقدامی غیر اخلاقی و به دور از سنت جامعه تورک آزربایجان و عرف اسلامی اقدام به پاره کردن همه اعلامیه های مراسم چهلمین روز درگذشت عزیز پورولی فعال شناخته شده حرکت ملی آزربایجان کردند.

این گزارش می افزاید که اعلامیه های مراسم چهلمین روز این فعال ملی از پانل اعلانات بازار آغزی و ساعات قاباغی نیز جمع آوری و پاره شده است.

لازم به یادآوری می باشد قبلا نیز اعلامیه های سومین روز گذشت عزیز پورولی در این محلات توسط عوامل حکومتی پاره شده بود که موجی از نارضایتی و ناراحتی مردم در این محلات تبریز را برانگیخته بود که حکومت ایران در مراسم تعزیه تورک ها نیز مداخله و آرامش این مراسم ها را به هم می زند.

در سنن اسلامی و رسوم تورک های آزربایجان مراسم تدفین، تعزیه و ترحیم یک انسان از احترام خاصی برخوردار می باشد و پاره کردن اعلامیه یک مراسم تحریم برای جامعه آزربایجان غیرقابل قبول و اهانتی نابخشودنی محسوب می شود.

مراسم چهلمین روز درگذشت عزیز پورولی روز جمعه هفتم تیرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ در بلوک ۱۱۳ وادی رحمت تبریز و ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در مسجد علی اکبر تبریز واقع در خیابان پاسداران (حیدرآباد)، ۱۸ متری معرفت برگزار خواهد شد.