آذوح: بنا به خبرهای رسیده “عباس لسانی” فعال ملی و سیاسی سرشناس آزربایجانی محبوس در زندان اردبیل که از 4 روز پیش به جهت استنکاف مسئولین زندان در تحویل اوراق قضائی خود در اعتصاب غذای به سر می برد ، توسط مسئولین این زندان به قرنطینه زندان اردبیل منتقل شده است.

عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آزربایجانی که از روز دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹٨ در اعتراض به استنکاف مسئولین زندان اردبیل از تحویل اوراق پرونده قضایی دست به اعتصاب غذا زده، از بعد از ظهر روز سه‌شنبه به قرنطینه این زندان منتقل شده است. این خبر دیروز بعد از ظهر از سوی یکی از زندانیان و از طریق تلفن به نزدیکان این فعال آزربایجانی اطلاع داده شده است.

عباس لسانی پریروز ظهر در آخرین تماس با دوستان خود اعلام داشته؛ نامه‌ای تحویل مسئولین زندان داده که در آن ضمن تشریح اجرای سناریوهای ناتمام در این پرونده مسئولیت سلامت جان خود را نیز متوجه مسئولین قضایی عنوان کرده است.

آقای لسانی روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در شعبه دوم انقلاب تبریز ناپدید شد و با پیگیری‌های خانواده و فعالان آزربایجانی معلوم شد که با هماهنگی نیروهای قضایی و امنیتی، وی به اردبیل منتقل و تحت بازداشت نیروهای امنیتی این شهر درآمده است. بازداشتی که لسانی آن را خودسرانه دانسته و در مراحل بازجویی از جواب به هر گونه سئوال مطرح شده امتناء نموده است.