آذوح: حبیب ساسانیان فعال ملی آزربایجان بعد از مراجعه به دادگاه انقلاب اردبیل به زندان این شهر منتقل و پس از سپردن قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

حبیب ساسانیان فعال ملی آزربایجان بعد از مراجعه به دادگاه انقلاب اردبیل به زندان این شهر منتقل و پس از سپردن قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

بنابه اطلاع آراز نیوز حبیب ساسانیان، شاعر و فعال ملی آزربایجان که در خصوص پرونده دیگر خود در شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شده‌بود، به زندان اردبیل منتقل شد.

روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، حبیب ساسانیان، شاعر و فعال ملی آزربایجان در پی احضاریه الکترونیکی مبنی بر “تفهیم اتهام توهین به مقامات و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و افترا قولی و عندالزوم اخد آخرین دفاع” در شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل حاضر شد. پس از خاتمه جلسه برای حبیب ساسانیان از سوی دادیار پرونده، قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی تعیین شد که به دلیل عدم توانایی در تودیع وثیقه در زمان اداری، این شاعر اهل اردبیل به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

«در پی صدور قرار وثیقه برای آقای ساسانیان دوستان او جواز کسب بردند که پذیرفته نشد و به آن‌ها گفته شد که باید تا ساعت ۲ بعدازظهر سند ملکی به ارزش ۴۰ میلیون تومان تهیه کنند».

«در ادامه این موضوع خانواده و نزدیکان آقای ساسانیان سند مورد نیاز و فیش حقوق را تهیه کردند که چون از وقت اداری گذشته‌بود، وی را به زندان اردبیل منتقل کردند».

ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، حبیب ساسانیان، شاعر و فعال ملی آزربایجان که در پی حضور در شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به زندان این شهر منتقل شده‌بود، با سپردن قرار کفالت تا پایان مراحل دادرسی، به صورت موقت از زندان آزاد شد.