آذوح: سالار سرکشی ،فعال ملی و دانشجوی آزربایجانی دانشگاه مراغه که پیش تر به دلیل جمع آوری امضا برای راه اندازی «رشته زبان و ادبیات تورکی آزربایجانی » با فشار نهادهای امنیتی و حراست دانشگاه از تحصیل بازمانده و اخراج گردیده بود همچنان زیر تهدید و فشار از سوی حراست و کمیته انظباطی دانشگاه که مستقیما وابسته به نهادهای امنیتی شوونیسم فارس می باشند قرار دارد.

این فعال جنبش دانشجویی آزربایجان جنوبی که پس از فعالیت های ملی در راستای راه اندازی رشته “زبان و ادبیات تورکی آزربایجانی” در دانشگاه مراغه با اخراج از دانشگاه روبرو گردیده بود با انتشار توئیتی در توئیتر از زیر فشار قرار گرفتن دوباره اش توسط مانقوردان امنیتی دانشگاه مراغه و احضار شبهه بر انگیزش توسط کمیته انظباطی این دانشگاه پس از اخراج و تسویه حساب کامل از دانشگاه خبر داده است!

این فعال ملی و دانشجوی آزربایجانی با انتشار توئیتی در این باره چنین نوشته است:

«نزدیک به سه ماه از درخواست ارائه کد رشته زبان و ادبیات تورکی آزربایجانی، با امضا ۹۲۵ نفر از دانشجویان دانشگاه مراغه می گذرد. من هم بعد از تهدیدهای حراست دانشگاه که قصد اخراج از دانشگاه بنده را داشتند، یک هفته قبل از دانشگاه تسویه کردم.

به طرز عجیبی سه روز قبل از دانشگاه با من تماس گرفتند و به کمیته انضباطی احضار کردند. عملکرد مسئولین دانشگاه هیچ دلیل منطقی ندارد. کسی که از دانشگاه به کل تسویه کرده با استناد به کدام قانون به کمیته انضباطی احضار می شود

لازم به ذکر است در دوم اسفندماه سال ۹۷، همزمان با روز «جهانی زبان مادری»، ۹۲۵ دانشجوی تورک دانشگاه مراغه با امضای طوماری خواستار ارائه «رشته زبان و ادبیات تورکی آزربایجانی» در این دانشگاه شده بودند.

این درخواست به همراه امضاهای دانشجویان به دفتر ریاست دانشگاه تحویل گردید و مقرر شد، از طریق ریاست دانشگاه به شورای دانشکده انسانی ارجاع داده شود تا بعد از طرح در شورا نسبت به ارائه این کد رشته از طریق وزارت علوم اقدام شود.

اما مسئولان دانشگاه مراغه نه تنها از این کار ممانعت کردند بله متولیان جمع آوری این امضاها را تحت پیگرد قرار دادند.

پس از آن امضاها رئیس حراست دانشگاه مراغه، کارت دانشجویی «سالار سرکشی» را ضبط کرد و به وی دستور داد طی ۲۴ ساعت تسویه حساب نماید. حراست تهدید کرد در صورت عدم تسویه، حکم اخراج وی صادر خواهد شد و در نتیجه این فشارها، «سالار سرکشی» نیز مجبور به تسویه با دانشگاه گردید.