آذوح: گروهی از معترضان به تجمع تورک‌ستیز توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

گروهی از تورک‌های تهران که در اعتراض به تجمع ارامنه در خیابان کریم‌خان زند گرد هم آمده بودند توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدند. به گفته شاهدان عینی تعداد بازداشت‌شدگان به ۱۰ نفر می‌رسید.

کریم اله نوربخش، ناصر مهدوی، بایرام محمودی، اصغر جعفری، رضا آقایی، علی آقایی، علی ابراهیمی و سهراب جلیل زاده از جمله شهروندان آزربایجانی هستند که در اعتراض به تجمع ارامنه در محل حاضر شده بودند.

گزارش‌ها حاکی است برخی از دستگیر شدگان بعد از نیم ساعت تفتیش و پاک کردن فیلم های گرفته شده گوشی شان آزاد شده اند.

چهارم اردیبهشت ماه برابر با ۲۴ آوریل روزی است که بنا به ادعای دولت اشغالگر ارمنستان قوای عثمانی علیه ارامنه دست به نسل‌کشی زده است. هرساله ارامنه در تهران با مجوز وزارت کشور با برگزاری مراسم و تجمع، علیه تورکهای تورکیه و آزربایجان شعار سر می‌دهند و پرچم این کشورها را به آتش می‌کشند.

این در حالی است که دولت اشغالگر ارمنستان ۲۰ درصد از خاک جمهوری آزربایجان را تحت اشغال خود دارد . در طول جنگ نابرابر بیش از یک میلیون آزربایجانی از خانه خود آواره گشته‌اند.

در مراسم ارامنه در تهران جوانان ارمنی با پوشیدن لباس متحدالشکلی که بر روی آن آرم سازمان‌های تروریستی آسالا و داشناکسیون دیده می‌شود امنیت این مراسمات را بر عهده می‌گیرند.

هر سال در ۲۴ آوریل ارامنه افراطی با مجوز از وزارت کشور با تجمع در کلیسای سرکیس واقع در خیابان کریم خان تهران شعارهای مرگ بر تورک سر می‌دهند.