آذوح: دادگاه تجدیدنظر اردبیل حکم یک سال حبس «سجاد منادی» فعال ملی اهل پارساآباد موغان را عینا تایید کرد.

شعبه یک دادگاه تجدیدنظر دادگستری استان اردبیل طی ابلاغیه ای که روز پنجشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۹۸، به «سجاد منادی» ارسال کرده، با رد اعتراض این فعال، حکم یک سال حبس صادره توسط دادگاه انقلاب شهرستان پارسآباد را عینا تایید کرده است.

دادگاه تجدیدنظر اردبیل در حکم صادره «گزارش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارساآباد» و «اقرار و اعتراف صریح متهم» را از دلایل تایید حکم یک سال حبس این فعال تُرک آذربایجانی عنوان کرده، این در حالیست که آقای منادی تمام اتهامات وارده را رد کرده است.

ماموران اطلاعات در شهریورماه ۹۷، به خانه‌ی پدری «سجاد منادی» هجوم برده و به تفتیش منزل این فعال آذربایجانی پرداختند و کیس کامپیوتر، فلش مموری، پاسپورت و کارت ملی این فعال آذربایجانی را با خود بردند.

دادگاه کیفری شهرستان پارسآباد، به ریاست قاضی «فیروز فراهانی مزرعه جهان» سه‌شنبه ۱۸ دیماه ۹۷، سجاد منادی را به اتهام «فعالیت در حوزه قوم گرایی و حمایت از زندانیان قوم گرا» به ۱۲ ماه حبس محکوم کرد.

«فیروز فراهانی مزرعه جهان» قضاوت پرونده فعالین آذربایجانی در منطقه مغان را برعهده می‌گیرد و با سفارش «حضرتی»؛ رئیس اداره اطلاعات مغان، برای فعالین آذربایجانی احکام سنگینی صادر می‌کند.