آذوح: منابع خبری در زنجان از اعتراض کارگران واحد تولیدی روغن نباتی جهان برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

به گزارش یول‌پرس؛ برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک هفته پیش گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان برای وصول مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز دست به اعتراض صنفی می‌زنند. امروز نیز اعتراض کارگران در مقابل ساختمان استانداری زنجان ادامه داشت.

به گفته کارگران معترض این واحد تولیدی، این کارخانه حدود ۱۱۰ کارگر شاغل دارد که سه ماه حقوق آذر، دی و بهمن ماه آنها در سال جاری پرداخت نشده در عین حال پرداخت مطالبات بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی از مدتها قبل با مشکل روبرو شده است.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، علارغم اینکه جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی روغن نباتی جهان و کارگرانش از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده اما همچنان کارخانه با مشکلات متعددی روبروست.

به گفته کارگران، یکی از دلایل اجتماع اعتراضی آنها؛ بدقولی کارفرما در عمل به وعده پرداخت مطالبات کارگران است. کارفرما به دنبال اجتماع چند روز کارگران در آذر ماه در محل استانداری وعده کرده بودکه هر ۱۵ روز یکبار یک ماه از مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

آنها با بیان اینکه بخشی از مطالبات مزدی‌مان را با پافشاری استانداری دریافت کرده‌ایم، افزودند: کارفرما با نادیده گرفتن وعده‌های داده شده، از پرداخت مابقی مطالباتمان کوتاهی می‌کند.

کارگران این کارخانه همچنین گفتند: بخش دیگری از اعتراضات کارگران ناشی از مشخص نبودن وضعیت تولید در کارخانه است.

طبق ادعای کارگران روغن نباتی جهان؛ مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی بوده و از مدتها قبل فعالیت تولیدی کارخانه را به حداقل کاهش داده‌اند./ ایلنا