آذوح: خانم حکیمه احمدی فعال ملی آزربایجانی که در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۷ توسط مامورین اطلاعات سپاه استان آزربایجان شرقی دستگیر شده بود همچنان در زندان تحت بازداشت موقت می باشد.

خانم احمدی در چهارمین ماه از بازداشت موقت در زندان بلاتکلیف در انتظار بسر می برد و هنوز دادگاه به بهانه تکمیل تحقیقات از سوی اطلاعات سپاه با قرار وثیقه این فعال آزربایجانی موافقت نمیکند. خانم حکیمه احمدی که از بیماری کبد رنج میبرد در روزهای نخست بازداشت به دلیل عدم دسترسی به داروهایش و به دنبال حاد شدن بیماریش روانه بیمارستان شده و پس از ۲۴ ساعت درمان دوباره به زندان برگردانده می شود.

خانم احمدی با اتهامات واهی اقدام علیه امنیت ملی، تشکیل گروه و دسته جات غیر قانونی و فعالیت قوم گرایانه در فضای مجازی روبرو می باشد.

لازم بذکر است خانم حکیمه احمدی، محرم ولی پور (شاعر)، ابوالفضل فکوری و غلامرضا رشیدی با اتهامات مشابه و به عنوان همجرم در پرونده مذکور تحت بازداشت می باشند.

پس از بازداشت افراد یاد شده نیروهای اطلاعات سپاه با یورش به منازل آنان کلیه کتب و لوازم ارتباط جمعی را به بهانه مدارک جرم ظبط و ضمیمه پرونده نموده اند.

نیروهای سپاهی خانواده زندانیان را از هرگونه خبر رسانی و مصاحبه با ارگانهای خبری و حقوق بشری منع کرده و تهدید نموده اند با رسانه ای شدن موضوع عواقب سختی در انتظار محبوسین خواهد بود.