آذوح: طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه به آقای رحیم غلامی شاعر و فعال ملی آزربایجانی ارسال شده است مقرر گردیده این فعال شناخته شده ی آذربایجانی در ساعت ۱۰ صبح تاریخ ۳ بهمن ۱۳۹۷ در شعبه دوم دادگاه انقلاب دادگستری اردبیل حاضر گردد.

در ابلاغیه ی ارسال شده علت حضور این فعال تورک ”در خصوص گزارش مرجع انتظامی علیه شما مبنی بر تشکیل دسته غیر قانونی جهت بر هم زدن امنیت کشور” قید گردیده است اما از گروه مورد اشاره نامی برده نشده است.

آقای رحیم غلامی در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ در هنگام خروج از منزل جهت جلوگیری از حضور وی و دیگر فعالین آزربایجانی در مراسم سالانه قورولتای قلعه بابک دستگیر شده و به همراه دیگر فعالین آزربایجانی آقایان علی واثقی ، عسگر اکبرزاده ، مهدی هوشمند و سعید صادقی فر که در همان تاریخ و در منزل و محل کارشان دستگیر شده بودند به بازداشت گاه اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان اردبیل انتقال داده شدند.

این فعالین پس از تفهیم اتهام در شعبه ۱۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست آقای سیفی و پس از صدور قرار وثیقه به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و در زندان با تحریک مسئولین بند توسط تعدادی از مجرمین باسابقه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که طی آن ۲ دندان آقای غلامی شکسته شده و چشم راست آقای علی واثقی دچار کبودی گشته بود.

آقای غلامی به همراه دیگر فعالین هر یک با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷ از زندان آزاد گردیدند.

سازمان عفو بین الملل در این خصوص با صدور بیانیه ای مبسوط خواستار آزادی بی قید و شرط و منع از تعقیب قضایی فعالین دستگیر شده مرتبط با مراسم قلعه بابک گردید.

خاطر نشان می سازیم که ؛ آقای رحیم غلامی که پیشتر نیز سابقه بازداشت و زندانی شدن در رابطه با فعالیت های خویش دارد، همچنین ایشان نویسنده کتاب های “فولکلوروموزدان بیر یارپاق” ، “آتالار سوزو” و “فولکلور ناغیل لاری” می باشد که توسط انتشارات “یایلیق” به چاپ رسیده است .