آذوح: یاد و خاطره ی حسن آغا آذربایجان، در گوتنبورگ سوئد گرامی داشته شد.

به گزارش آذوح شنبه ی گذشته و به مناسبت 40مین روز درگذشت پدر معنوی حرکت ملی آذربایجان، حسن آغا دمیرچی، مراسمی در شهر گوتنبورگ برپا گردید.

جمعی از فعالین آذربایجانی ساکن در این شهر با حضور در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد ایشان، از اثرات و یادگارهای حسن آغا دمیرچی در حرکت ملی آذربایجان سخن گفتند.

در این مراسم که به همت "آذربایجان ائوی" و با اجرای امیر مردانی از ساعت 18 تا 22 برگزار گردید آقایان ائلدار قاراداغلی، عاریف رحیم اوغلو، ماهمید بیلگین، مسعود بئی، دومان رادمهر، حسن تمجیدی، هاشیم بیلگین به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

نقش بی بدیل حسن آغا دمیرچی در تکوین حرکت ملی و فعالیتهای راهگشا و مستمر ایشان، تاثیر گذاری عمیق وی بر حرکت ملی و نیز اهمیت آگاهسازی و آشنایی نسل جوان با فعالین و بزرگان حرکت ملی بخشهایی از موضعاتی است که از طرف حاضران مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است در بخش پایانی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ی حسن آغا دمیرچی، قطعه هایی از تصنیفهای ایشان توسط دو تن از نوازندگان آذربایجانی ساکن گوتنبورگ نواخته شده و ویدیوهایی از مراسم تشییع جنازه ی باشکوه حسن آغا آذربایجان در تبریز و مراسم 40مین روز درگذشت ایشان برای حاضران پخش گردید.

برای مشاهده ی گزارش کامل این مراسم می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=FZvECjx5K08

آذوح