آذوح: در نتیجه بی توجهی مسئولان حکومت ایران، کارخانه «آذرقند نقده» پس از گذشت چهار روز همچنان در تسخیر چغندرکاران معترض سولدوزی است.

چغندرکاران سولدوزی روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۹۷، در اعتراض به پردخت نشدن بدهی یکساله شان، این کارخانه را تسخیر و مسئولان آنرا از کارخانه اخراج کردند.

چغندرکاران درب کارخانه را بسته اند و بر روی آن بنری نصب کرده اند که روی نوشته شده «به علت عدم توجه مسئولین سه قوه به مطالبات به حق کشاورزان، درب کارخانه تا دریافت حق کشاورزان معترض مسدود مس گردد

امروز کانال تلگرامی «سولدوز آنلاین» در این باره نوشت: «چغندرکاران سولدوز همچنان کارخانه قند را تعطیل نگه داشتند تا مطالبات سال گذشته شان پرداخت شود

این کشاورزان آذربایجانی سال پیش چغندرهایشان را به کارخانه قند نقده تحویل داده اند و آنها آنرا به قند تبدیل کرده و فروخته اند اما با گذشت یک سال، پول چغندرکاران را پرداخت نکرده اند.

چغندرکاران سولدوزی طی یک سال گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتشان بارها تجمع برپا کرده اند اما مسئوولان توجهی به خواسته های آنها نکرده اند به این دلیل کشاورزان به جان آمده، کارخانه را اشغال کردند.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی روز چهارشنبه با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده به خبرگزاری ایلنا گفت: «به‌نظر می‌آید هزینه امسال چغندرکاران هم داده نخواهد شد. متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست

به گفته سلمان قدرتی، کارخانه قند نقده، حتی جایزه ۲ کیلویی قند مجانی که به ازای هر تن چغندر به کشاورزان پرداخت می شد را هم قطع کرده و دلیل آن «تصمیم شورای اقتصاد برای لغو آن به‌نفع کارخانجات قند» عنوان شده است.