آذوح: چغندرکاران سولدوز(نقده) در اعتراض به پردخت نشدن بدهی یکساله شان، «کارخانه قند نقده» را تسخیر و مسئولان آنرا از کارخانه اخراج کردند.

این کشاورزان آذربایجانی سال پیش چغندرهایشان را به کارخانه قند نقده داده اند و آنها آنرا به قند تبدیل کرده و فروخته اند اما با گذشت یک سال هنوز پول چغندرکاران را پرداخت نکرده اند.

چغندرکاران سولدوزی طی یک سال گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتشان بارها تجمع برپا کرده اند اما مسئوولان توجهی به خواسته های آنها نکرده اند به این دلیل کشاورزان به جان آمده صبح امروز چهارشنبه، وارد کارخانه شدند.

در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده، چغندرکاران مسئولان کارخانه را بیرون کرده و درب کارخانه را مسدود می کنند. چغندرکاران هشدار داده اند تا مطالباتشان پرداخت نشود، مسئولان را به کارخانه راه نخواهند داد.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی در این باره به خبرگزاری ایلنا گفت:«هزینه کاشت، داشت و برداشت چغندر بسیار بالا است. کشاورزان و کارگران چغندرکار اکنون کلی بدهی دارند. با توجه به عدم پرداخت مطالبات سال گذشته و پیش‌رو بودن زمان برداشت امسال در ماه شهریور، کشاورزان نگران و ناراضی از وضعیت کنونی هستند

سلمان قدرتی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده گفت: «به‌نظر می‌آید هزینه امسال چغندرکاران هم داده نخواهد شد. متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست

به گفته وی، کارخانه قند نقده، حتی جایزه ۲ کیلویی قند مجانی که به ازای هر تن چغندر به کشاورزان پرداخت می شد را هم قطع کرده و دلیل آن «تصمیم شورای اقتصاد برای لغو آن به‌نفع کارخانجات قند» عنوان شده است.

قدرتی گفت:«شرایط به‌گونه‌ای‌ست هرگاه صحبت از منافع کارخانه‌دار می‌شود همه عوامل در راستای حمایت از آنها حرکت می‌کنند. اما چنین حمایتی از کشاورزان و بسیاری دیگر از اقشار ضعیف، صورت نمی‌گیرد.»