آذوح: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور گفت: هر کسی می تواند به راحتی برای دریاچه ‌ی ارومیه، به خوبی نسخه بنویسد ولی متاسفانه هیچ کس عزم اجرایی ندارد؛ می‌گوییم فلان سد نباید آبگیری شود و یا ظرفیت فلان سد باید تخلیه شود که در اجرایی کردن این دستورات مشکل داریم.

به گزارش نصر، "عیسی کلانتری"، در  مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه رينوتکس نوآوری و فناوری ربع رشیدی که در سالن شمس تبریزی بین المللی برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات پیچیده ی امروز در کشور به روش ‌های سنتی قابل درمان نیست، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات کنونی، زاییده‌ علم ناقص است که با نادانی به وجود آمده و امروزه تبدیل به معضلی چون ریزگرد تالاب پسماند آلودگی هوا شده است؛ این مشکلات تنها در سایه توجه به علم و فناوری قابل حل است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مکزیکوسیتی 40 سال قبل، یکی از آلوده ‌ترین شهرهای کشور بود که اکنون به یکی از پاک ‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. این چه علمی است که ما همه چیز را با هم می خواهیم؟ ما چطور می توانیم جامعه ای را تمیز نگهداریم که در آن جامعه کارخانه ای آلودگی ایجاد می کند؟

وی افزود: به عنوان مثال هر کسی می تواند به راحتی برای دریاچه ‌ی ارومیه، به خوبی نسخه بنویسد ولی متاسفانه هیچ کس عزم اجرایی ندارد؛ می‌گوییم فلان سد نباید آبگیری شود و یا ظرفیت فلان سد باید تخلیه شود که در اجرایی کردن این دستورات مشکل داریم.